Ferie zimowe nie były w pełni udane, a co z sezonem letnim?

Aktualności

Ferie zimowe nie były w pełni udane, a co z sezonem letnim?

Po nie do końca udanych feriach zimowych, polska branża turystyczna dokłada wszelkich starań, by nadchodzący sezon letni był udany pod każdym względem. Co ciekawe, aż 65,7% respondentów nie zamierza wprowadzać żadnych zmian w ofercie noclegowej. Z kolei 17% zamierza postawić na więcej udogodnień na świeżym powietrzu – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl.

Właściciele obiektów turystycznych zamierzają aktywnie przekonywać turystów do swojej oferty, głównie online: poprzez reklamę w mediach społecznościowych, poprawienie własnej strony internetowej, wsparcie ze strony serwisów rezerwacyjnych.

Dobra informacja dla turystów jest taka, że blisko 64% partnerów nie zamierza podnosić cen na sezon letni. Jest grupa, która zdecyduje się na 5-15% podwyżki – jest ich 30,6% – podsumowuje Agnieszka Rzeszutek.

Jak właściciele obiektów noclegowych oceniają ferie zimowe 2025?

Na pewno jest trudno mówić o pełnym sukcesie zakończonych ferii zimowych. Na przeszkodzie, w dużej mierze, stanęła pogoda, która była mało zimowa. Na pewno miało to swoje przełożenie na ruch turystyczny i zainteresowanie noclegami w miejscowościach, w których znajdują się stoki narciarskie. Właściciele obiektów zapytani o to, jak oceniają ruch w trakcie ostatnich ferii zimowych w porównaniu do poprzedniego roku, w 34% ocenili, że był zdecydowanie gorszy. Z kolei 20% partnerów oceniło ruch turystyczny jako zdecydowanie lepszy.

Ciężko jest jednoznacznie ocenić, czy zakończone ferie zimowe były dobre pod względem finansowym dla polskiej branży turystycznej. Warto zauważyć, że aż 58% partnerów zdecydowało się nie podnosić cen, względem ubiegłego roku. Jeśli już, to była to minimalna podwyżka, maksymalnie do 5%. Warto też podkreślić, że wypoczynek podczas ferii był krótki (średnio 4 dni), co również miało przełożenie na finalne wyniki finansowe  – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

A skoro o długości wypoczynku mowa, to ten od kilku sezonów znacznie się skraca. Tygodniowy pobyt jest już rzadkością. Blisko 53% respondentów zgodnie stwierdziło, że w czasie ferii zimowych goście spędzili u nich średnio od 3 do 5 nocy. Jedna trzecia badanych odnotowała jeszcze krótsze średnie długości rezerwacji na zaledwie 1-2 dni. Pobyty 6-7 dniowe przeważały u około 14% ankietowanych.

Co okazało się skuteczne w przyciąganiu gości na ferie zimowe 2025?

Partnerzy zapytani o to, jakie działania promocyjne okazały się najskuteczniejsze w przyciąganiu gości, jasno podkreślają, że najskuteczniejsza okazała się reklama w mediach społecznościowych (34,5%), promocje cenowe (27,6%) czy reklama w Google (24,1%).

Dla turystów liczy się komfort wypoczynku, dobra lokalizacja i okazyjna cena noclegu. Z punktu widzenia naszego serwisu, dużym sukcesem okazała się kampania promocyjna na ferie zimowe, które pozwoliła zarezerwować noclegi z 20% rabatem. Tego typu promocje cenowe cieszyły się dużą popularnością wśród turystów, którzy szukali komfortowego wypoczynku w dobrej cenie – dodaje Rzeszutek.

Były to głównie rodziny z dziećmi – w przypadku 60% respondentów, właśnie ta grupa była najliczniejsza. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokoje z udogodnieniami dla rodzin – taka sytuacja miała miejsce u 40% respondentów. Chętnie rezerwowano też apartamenty 3-6 osobowe (26,7%) oraz domki (23,3%).

Skoro zima, to oczywiste, że rodziny z dziećmi za wszelką cenę dążyły do tego, by ich urlop był możliwie jak najlepszy. Dlatego też, w odpowiedziach naszych partnerów można zauważyć, że najbardziej popularnymi udogodnieniami wśród turystów były atrakcje w miejscowości (51,6%), lokalizacja blisko wyciągów narciarskich (38,7%) oraz wyżywienie i dostęp do kuchni (38,7%). Brak śniegu nie był większą przeszkodą w zaplanowaniu ferii zimowych – komentuje Agnieszka Rzeszutek.

 źródło: Nocowanie.pl

oprac. H. Handkowska

Udostępnij artykuł