Największa sieć fastfoodowa SUBWAY®, która w swoich restauracjach przygotowuje słynne kanapki, poszerza swój biznes. W niektórych swoich placówkach zaczyna budować także kawiarnie pod szyldem SUBWAY® Cafe. W chwili obecnej nowa koncepcja działa już w kilku restauracjach SUBWAY® w USA. Pierwsze kawiarnie SUBWAY® zaczną się stopniowo pojawiać także w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
– Poprzez wprowadzenie nowej koncepcji reagujemy na wzrastające wymogi klientów odnośnie wysokiej jakości kawy i deserów. Kultura kawiarniana staje się pospolitą częścią życia, dlatego chcemy umożliwić naszym klientom, aby także w naszych restauracjach mogli posmakować wysokiej jakości kawy – powiedział menedżer ds. rozwoju sieci SUBWAY® na Europę Środkową i Wschodnią, Martin Princ.
Pierwszą kawiarnię w ramach restauracji SUBWAY® otworzyła sieć franczyzowa w ubiegłym roku w USA. W chwili obecnej w Stanach Zjednoczonych działa 20 kącików kawiarnianych. “Obecnie w krajach Europy Środkowej i Wschodniej poszczególni franczyzanci prowadzący restauracje SUBWAY® analizują możliwości zastosowania tej koncepcji w swoich placówkach. Gdy nowa koncepcja przejdzie przez fazę testów, liczymy na jej zastosowanie także w Polsce,” podał Martin Princ.
W kącikach kawiarnianych SUBWAY® Cafe klienci znajdą kilka rodzajów kawy, która jest przygotowywana z własnych ziaren kawy marki SUBWAY®. W skład oferty wchodzą także różne rodzaje deserów. Kącik kawiarniany jest zawsze optycznie oddzielony od części restauracji, w której przygotowywane są słynne kanapki SUBWAY®.
Sieć SUBWAY® została pod koniec ubiegłego roku największą siecią fastfoodową na świecie. Według oficjalnych danych łańcuch SUBWAY® prowadził pod koniec ubiegłego roku 33.749 restauracji. W ten sposób po raz pierwszy pokonał pod względem ilości restauracji dotychczas największą markę McDonald´s, która na końcu 2010 roku miała o 1012 restauracji mniej.
W Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie nasza sieć znacząco rozwija się od 2007 roku, nasi franczyzanci prowadzą obecnie ponad 250 restauracji. W tym roku liczba ta powinna wzrosnąć o kolejnych 170. W tym roku najwięcej nowych restauracji w regionie, ponad 100, marka chce otworzyć w Rosji. Kolejne nowe filie planuje otworzyć także w Polsce, Bułgarii i na Słowacji.
Wszystkie placówki sieci SUBWAY® działają na zasadzie franczyzy, czyli tak, że samodzielny przedsiębiorca kupuje licencję i otwiera restaurację pod taką marką. Następnie prowadzi placówkę na własne konto, przy czym uzyskuje wsparcie i szkolenia z centrali sieci SUBWAY®.