Wydarzenia

Fachowe porady od kucharzy dla kucharzy Infolinia ChefLine

22 marca 2019

Pytania związane z obsługą i planowaniem menu, porady dotyczące przepisów i procesów pracy – infolinia ChefLine firmy Rational udziela wszystkich odpowiedzi, w każdym zakątku świata. Wszędzie tam, gdzie można kupić urządzenie konwekcyjno-parowe Rational lub VarioCookingCenter, w cenę wliczona jest infolinia. Przez 365 dni w roku doświadczeni kucharze udzielają odpowiedzi i porad, pomagają w wyborze akcesoriów i korzystaniu z ConnectedCooking, a niekiedy zdradzają nawet skład swojej ulubionej mieszanki przypraw.

W siedzibie głównej firmy Rational AG w Landsberg am Lech Ingrid Matthes szykuje się właśnie do rozpoczęcia dnia pracy w ChefLine: zasiada przed włączonym komputerem ze słuchawkami, przed sobą ma ekrany wszystkich generacji urządzeń. Rozbrzmiewa dźwięk pierwszego telefonu. Młoda kobieta po drugiej stronie słuchawki rozpoczyna od słów: „Byłam królową.” Ingrid Matthes natychmiast wie, o co chodzi: to klientka, która otrzymała od niej przepis na łososia. Jak widać, odniosła pełen sukces. „Dzwoni wiele różnych osób: od słynnego kucharza po mamę, która pomaga w kuchni przedszkolnej. W zależności od stanu wiedzy jedna rozmowa telefoniczna może trwać nawet pół godziny”, relacjonuje Ingrid Matthes.

Gdy Ingrid Matthes i jej koledzy zauważą, że rozmówca ma niewiele doświadczenia w zakresie pieców konwekcyjno-parowych, zalecają odwiedzenie Akademii Rational i pogłębienie wiedzy podstawowej. Lub dają znać Regionalnemu Managerowi Sprzedaży, który ponownie odwiedza kuchnię i szybko wyjaśnia kilka zasad obsługi. „Uważamy, że jest to ważny element obsługi klienta”, wyjaśnia. A wydaje się ona być na tak wysokim poziomie, że klienci niejednokrotnie składali Ingrid Matthes propozycje małżeństwa. Przez telefon. Na infolinię ChefLine w Landsberg dzwoni codziennie około 30 do 35 osób. Dodatkowo wiele innych krajów obsługuje swoich klientów telefonicznie – tam dziennie dzwoni nieco mniej osób. Kilka faktów: firma Rational wychodzi z założenia, że na całym świecie zainstalowanych jest około 600 000 urządzeń – w tym zestawieniu dzienna liczba rozmów jest bardzo niewielka i potwierdza łatwą obsługę urządzenia. Ale zaobserwowano inny fenomen: jak tylko liczba rozmów wzrasta, wszyscy wiedzą, że zbliża się ważne święto. Ponieważ jeżeli chodzi o świąteczną pieczeń  wielu kucharzy chce serwować swoim gościom wyłącznie najlepsze potrawy i potrzebuje dobrej porady. Ta z ust Ingrid Matthes brzmi zazwyczaj: „SelfCookingCenter jest tak inteligentne, że poradzi sobie samo. Wspólnie wybierzmy proces przyrządzania”. 

Kolejny rozmówca, pracownik techniczny, ma problem w kuchni: pieczeń wołowa przyrządzona w weekend nie była odpowiedniej jakości, była zbyt sucha. Dla Ingrid Matthes posiadającej wieloletnie doświadczenie w kuchni oraz w pracy w Rational sprawa jest prosta: wystarczy, że spojrzy na dane HACCP klienta i od razu widzi, co było tego przyczyną.

Ale infolinia ChefLine pomaga nie tylko kucharzom – kucharze pomagają również firmie Rational. Ponieważ wszystkie wpływające pytania są gromadzone i analizowane. W ten sposób inżynierowie w firmie Rational poznają tok myślenia kucharzy oraz wyzwania, którym stawiają czoła w codziennej pracy, a następnie mogą uwzględnić je w nowej generacji urządzeń. A ponieważ Ingrid Matthes ma współpracowników na całym świecie, zarówno SelfCookingCenter jak i VarioCookingCenter® bazują na międzynarodowej wiedzy. Infolinia ChefLine jest więc nie tylko narzędziem pierwszej pomocy, ale również przyczynia się do nieprzerwanego ulepszania urządzeń SelfCookingCenter® i VarioCookingCenter® firmy RATIONAL.

Numer telefonu Infolinii znajduje się na każdym urządzeniu RATIONAL +48 22 490 20 50.