Spółka DP Poland PLC, notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, właściciel spółki DP Polska S.A., posiadającej licencję na otwieranie lokali Domino’s Pizza w Polsce, ogłosiła raport z działalności oraz wyniki finansowe za ubiegły rok. Podkreślono dynamiczny rozwój sieci w naszym kraju, możliwy dzięki kapitałowi uzyskanemu od inwestorów giełdowych.
2012 rok oraz pierwszy kwartał 2013 roku obfitował w ważne dla Domino’s Pizza wydarzenia: dzięki nowym inwestycjom w lokale sieć posiada już 15 placówek, a potwierdzone zostały otwarcia kolejnych pięciu w Warszawie do końca bieżącego roku. Szczególnie interesująca jest zapowiedź uruchomienia pierwszej placówki poza Warszawą – w dużym mieście wojewódzkim.
2012 rok to także zmiany personalne – Maciej Jania, pełniący stanowisko dyrektora zarządzającego w DP Polska S.A., został mianowany jednocześnie dyrektorem finansowym spółki DP Poland PLC. W 2012 roku do grona dyrektorów spółki dołączyli także:
- Chris Moore, zajmujący poprzednio stanowisko Chief Executive w Domino’s Pizza Group PLC
- Gerry Ford, Chairman i Chief Executive w Caffè Nero Group Limited
Spółka ogłosiła także prace nad konceptem franczyzy w Polsce i planuje w 2013 roku otwarcie pierwszego, pilotażowego lokalu opartego na udzielonej franczyzobiorcy licencji.
Zapasy gotówkowe Grupy Kapitałowej na dzień 31 grudnia 2012 roku wynosiły prawie 11 milionów funtów brytyjskich. Wyniki finansowe w stosunku do poprzedniego roku znacznie się poprawiły – przychody wzrosły ponad czterokrotnie z 425 tysięcy funtów brytyjskich w 2011 roku aż do 1.700 tysięcy funtów brytyjskich uzyskanych w 2012 roku. Zanotowano także wzrost sprzedaży (rok-do-roku) o 37% oraz wzrost marży brutto (rok-do-roku) o 51% (lokale otwarte w okresie marzec – grudzień 2011 roku).
Pozytywne sygnały płyną także z podsumowania wyników za styczeń 2013 roku – w stosunku do stycznia 2012 roku zanotowano aż 116% wzrostu sprzedaży (rok-do-roku) i 125% wzrostu marży brutto (rok-do-roku). Ponadto, wyniki finansowe za luty i marzec 2013 roku są także zgodne z przewidywanymi założeniami.
Peter Shaw, dyrektor generalny spółki DP Poland PLC, podsumowuje ubiegły rok i rysuje wizję rozwoju sieci w przyszłości: „2012 rok był punktem milowym w rozwoju spółki – dokonaliśmy wielu strategicznych posunięć, które pozwoliły na umocnienie pozycji sieci w Polsce. Dzięki temu weszliśmy w nowy rok z mocnym przekonaniem, że założona przez nas strategia będzie zrealizowana, a świadomość marki Domino’s Pizza będzie systematycznie wzrastać. W 2013 roku skupimy się na umacnianiu naszej pozycji w Warszawie, ekspansji do innych miast oraz otwarciu pierwszego lokalu w formule franczyzy”.