Niecałe 53 lata po założeniu firmy w Ypsilanti w stanie Michigan, Domino’s Pizza otworzyła dziesięciotysięczny lokal i świętowała to wydarzenie w Turcji – jednym z najszybciej rozwijających się rynków dla uznanego światowego lidera w dostarczaniu pizzy.
Zaledwie jeden dzień po otwarciu swojego 9 999 z kolei lokalu w Carlsbadzie (Kalifornia), Domino’s Pizza (NYSE:DPZ) otworzyła swój kolejny lokal w Kalightane, dzielnicy miasta Stambuł. W wydarzeniu wziął udział J. Patrick Doyle, prezes oraz dyrektor naczelny Domino’s Pizza.
“Wieloletni i nadzwyczajny wysiłek wielu ludzi doprowadził nas do tego niesamowitego wydarzenia dla wszystkich osób związanych z Domino’s Pizza – powiedział Patrick Doyle. – Ostatnie pięćdziesięciolecie obfitowało w kilka lepszych i gorszych momentów. Wyzwaniom tym sprostali nasi oddani franczyzobiorcy i kierownictwo, które nie dawało za wygraną. Naszym celem było osiągnięcie pułapu 10 000 lokali i wykorzystanie tego, jako podstawę do jeszcze większego rozwoju. To historyczne wydarzenie w końcu stało się faktem i jesteśmy tym bardzo podekscytowani. Od jutra już stawiamy sobie kolejne cele”.
Richard Allison, wiceprezes Domino’s Pizza na świat dodał: “Odskocznią dla Domino’s Pizza były niewątpliwie Stany Zjednoczone, ale to nasza działalność międzynarodowa była motorem wzrostu w ostatnim dziesięcioleciu. Nowe rynki, takie jak Australia, Meksyk, Indie, Zjednoczone Królestwo – gdzie Domino’s Pizza posiada największe udziały w rynku – pomogły przetrzeć szlak dla reszty świata. Dzięki naszym pionierom, dzisiejsi partnerzy franczyzowi tacy jak Fides, który posiada obecnie ponad 250 lokali w Turcji, mogą stać się liderami na swoim rynku w stosunkowo krótkim czasie”.
Na początku bieżącego roku liczba lokali Domino’s Pizza na całym świecie przyćmiła liczbę lokali firmy w USA, a obecnie odpowiada także za więcej niż połowę rocznej sprzedaży detalicznej na całym świecie, która sięga blisko 7 mld USD.
W Turcji Domino’s Pizza należy do i jest prowadzona przez Fides, spółkę private equity kierowaną przez Aslana Saranga, dyrektora generalnego marki. Podczas tygodnia świętowania Domino’s Pizza rozda 10 tys. darmowych pizz swoim facebookowym, tureckim fanom oraz będzie udzielać 50% rabatu na ceny podane w menu dla wszystkich zamówień złożonych drogą internetową.
Najnowszy lokal uosabia projekt swoistego widowiska (“Pizza Theater”) wprowadzony tego lata w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Wystrój lokalu eksponuje sztukę i umiejętność przygotowania pizzy na pierwszy plan, dzięki czemu klienci mogą wszystko zobaczyć. Projekt został stworzony przez Chute Gerdemen, wielokrotnie nagradzaną firmę projektową z siedzibą w Columbus (Ohio).