Subway pozytywnie ocenia 2009 r. Obroty sieci wzrosły o 1,5% w stosunku do roku poprzedniego. Zwiększyła się także liczba klientów barów Subway oraz wartość ich zakupów. Według danych sieci, każdy klient restauracji Subway przy jednorazowym zakupie wydawał o pięć procent więcej pieniędzy w 2009 r. niż rok wcześniej. Jak wyjaśnia Martin Prince, menedżer ds. Rozwoju sieci Subway w Europie Środkowo-Wschodniej, to efekt programu antykryzysowego, wprowadzonego w ubiegłym roku. – Ustaliliśmy stałą cenę menu oraz jednakową kwotę zestawów dla dzieci – mówi. Subway dobrze wypadł również pod względem rozwoju franczyzowym. W 2009 r. sieć otworzyła w Polsce 19 placówek i aktualnie liczy 31 barów. Również w pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej (w Rosji, Czechach, Chorwacji i Bułgarii) operator moze pochwalić się dobrymi wynikami. Liderem regionu jest Rosja, gdzie obroty sieci wzrosły o 4%, a kwota wydatków przypadająca na jednego klienta skoczyła do 11%. Czechy i Bułgaria utrzymały sprzedaż na takim samym poziomie jak rok wcześniej. Tu jednak program antykryzysowy nie objął wszystkich placówek.