Polski Holding Hotelowy (PHH) podsumował wyniki finansowe za ubiegły rok, notując wzrosty przychodów oraz utrzymując stabilną rentowność. W 2024 r. przychody Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego osiągnęły poziom 522,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,7% w porównaniu do 2023 r. Głównym motorem wzrostu była spółka PHH, która wygenerowała przychody na poziomie 275,3 mln zł, o prawie 9% więcej niż rok wcześniej. W maju Grupa PHH przedstawi nową strategię rozwoju.
Wynik brutto Grupy Kapitałowej wyniósł w 2024 r. 53 mln zł. W przypadku spółki PHH było to 82,8 mln zł. Różnica na poziomie niemal 30 mln zł wynika z wyników spółek zależnych, co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów Grupy.
W drugim kwartale nowa strategia
Pomimo wymagających warunków rynkowych, PHH utrzymał wysoką efektywność operacyjną. Wskaźnik GOP (zysk operacyjny brutto) w spółce PHH wyniósł 91,5 mln zł, a EBITDA – 118 mln zł, co świadczy o stabilnym zarządzaniu kosztami.
Uwagę zwracają także wzrosty wskaźników ADR (średniej ceny sprzedanego pokoju) oraz RevPAR (średniej ceny dostępnego pokoju), które są dowodem na skuteczność działań sprzedażowych. Obłożenie pokoi w spółce PHH wyniosło w omawianym okresie 73,9%, podczas gdy średnia dla Polski wynosi 68,6% (dane STR Global). Z kolei średnia cena sprzedanego pokoju w 2024 r. wyniosła 414,91 PLN. Dla porównania średnia dla Polski to 383,30 PLN (dane z ponad 400 obiektów różnej klasy). W przypadku wskaźnika RevPAR było to z kolei odpowiednio dla spółki PHH 306,80 PLN i 262,98 PLN (średnia dla Polski).
– Wszystkie działania, które planujemy i które realizujemy są nastawione na poprawę efektywności operacyjnej i współpracy między różnym segmentami naszej działalności. Rozwój, poparty efektywnym zarządzaniem oraz zaangażowaniem naszego zespołu, zaowocował wzrostem przychodów i kluczowych wskaźników takich jak RevPAR i ADR. Obecnie pracujemy nad nową strategią rozwoju, która zaprezentujemy w maju. Jej celem będzie dalsze umacnianie naszej pozycji lidera w branży oraz dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań rynku – mówi Rafał Kincer, prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Polski Holding Hotelowy.
źródło: PHH
oprac. H. Handkowska