Coraz większa depolaryzacja graczy oraz niewysokie tempo wzrostu zamożności społeczeństwa będą jednymi z hamulców dla całego perspektywicznego rynku HoReCa w Polsce, wartego 23,4 mld zł na koniec zeszłego roku. Pomimo tych przeszkód, rynek gastronomiczny w najbliższych latach będzie zyskiwał na wartości, wynika z prognoz zaprezentowanych w raporcie „Rynek HoReCa w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020”.
Rynek gastronomii hotelowej, restauracyjny oraz cateringu jest podatny na wszelkiego typu zawirowania powodujące spadek realnego dochodu gospodarstw domowych oraz problemów w przedsiębiorstwach, co było widoczne np. w 2013 roku, kiedy jego wartość nieznacznie spadła. Pozytywnym aspektem dla tego rynku jest fakt, że Polacy w porównaniu do swoich zachodnich, czy nawet południowych sąsiadów wciąż przeznaczają na konsumpcję poza domem relatywnie mniej pieniędzy. Wzrost dochodów i wygoda, czy zmiany modelu rodziny będą pozytywnie wpływać na długookresowy rozwój rynku HoReCa.
(…) Już zeszły rok okazał się bardzo dobry, co do liczby założonych nowych firm trudniących się cateringiem, jak pokazują dane GUS. Także był to bardzo dobry rok ze względu na otwarcia nowych hoteli. Także te dwa czynniki pokazują, że cały rynek ma duży potencjał, a konkurencja na nim będzie pozytywnym czynnikiem wpływającym na rozwój tego rynku.
(mat.pras.PMR)