Deloitte: Polacy coraz bezpieczniej czują się w restauracjach

Aktualności

Deloitte: Polacy coraz bezpieczniej czują się w restauracjach

08 września 2020

Indeks niepokoju „Global State of the Consumer Tracker”, jakim eksperci Deloitte mierzą poziom lęku wśród konsumentów, czyli różnica netto między osobami, które zgodziły się ze zdaniem „Jestem bardziej zaniepokojony niż tydzień temu” oraz tymi, które zaprzeczyły temu stwierdzeniu, spadł w ciągu dwóch tygodni o 7 pp., do -8%. W Europie spokojniejsi od nas zdają się być tylko Belgowie i Niemcy.

analiza aktywności konsumenckich w najnowszej edycji pokazuje wyraźne uspokojenie nastrojów i lęków. W ciągu dwóch tygodni zdecydowanie poprawiło się poczucie komfortu Polaków podczas robienia zakupów. Prawie połowa z nas czuje się w sklepach bezpiecznie (+5 pp.). Aż o 7 pp. wzrosła liczba konsumentów, którzy nie mają obaw związanych z wyjściem do restauracji. Z najnowszej edycji badania Deloitte wynika, że choć z końcem wakacji zmniejszyła się częstotliwość podróży, niemal jedna czwarta z nas czuje się bezpiecznie podczas lotu, a ponad jedna trzecia podczas pobytu w hotelu.

Foto: bigstockphoto.com

oprac. P.Ł.