Pyszne.pl stało się największą polską platformą oferującą dania z dostawą do domu. Dzięki nowemu modelowi biznesowemu portal połączył w sieć 4 tysiące restauracji. Najpierw były to lokale w aglomeracjach i wielkich miastach. Teraz w małych ośrodkach miejskich.
Jak pokazuje raport przygotowany przez Pyszne.pl najczęściej zamawiane potrawy zaliczają się do kuchni włoskiej (47%), tureckiej (16%), azjatyckiej (13%). Do polskiego stołu sięga 12% użytkowników Pyszne.pl. Pozostałe zamówienia wypełniają dania z USA i reszta oferty kuchni europejskiej. Portal stanowi podstawę żywienia dla młodych, pracujących (do 34 roku życia). Grupą najczęściej zamawiającą są dwu- (38%), trzyosobowe (23%) rodziny/lokatorzy*. Większość płatność odbywa się on-line, ale spora część korzysta z płatności gotówką przy odbiorze (42%).
Restauracjom nie udało się masowo wyciągnąć rodaków do sal i ogródków. Rynek w międzyczasie przeszedł zmianę pod wpływem mobilności, a restauracje zaoferowały dania zamawiane przez telefon i www. Krajowy rynek e-food wycenia się na 200 mln złotych rocznie, z perspektywą wzrostu w ciągu kilku kolejnych lat. Jaki on jednak będzie i czy „jedzenie z Internetu” będzie strzałem w dziesiątkę, okaże się już wkrótce. Na razie przyglądamy się nowym tendencjom.