Współpraca między siecią pizzerii Da Grasso a organizacją e-sportową devils.one trwa już 9 miesięcy, a jej owocem jest cykliczne wydarzenie o nazwie Pizza Game Day. Działanie to ma na celu zintegrowanie społeczności gamingowej, ale również stanowi ważny element budowania strategii największej franczyzowej sieci pizzerii w Polsce.
Da Grasso posiada obecnie blisko 190 lokali w całym kraju, jednak wciąż ma ambicję, aby rozszerzać grono miejscowości z dostępem do swojej oferty. Jednym z impulsów było dołączenie pod koniec minionego roku do międzynarodowego koncernu Orkla. Budowanie wspólnych planów opartych na wymianie doświadczeń, know-how i zdobytej wiedzy, to elementy, które w dłuższej perspektywie mają zagwarantować sukces.
W ostatnim czasie coraz większą popularność zyskuje e-sport, a rosnąca liczba graczy jest okazją do budowania nowej, zaangażowanej i lojalnej społeczności.
Od kilku lat obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój e-sportu, wyrażający się w rosnącej liczbie zawodników, organizacji zrzeszających streamerów czy wydarzeń gamingowych. Chcemy być aktywnym uczestnikiem tego procesu, a dołączenie do grona partnerów największej polskiej organizacji e-sportowej – devils.one było naturalną konsekwencją tej decyzji. Nie bez znaczenia jest fakt, że nasz flagowy produkt – pizza, jest naturalnym towarzyszem rozgrywek gamingowych. W realizacji poszczególnych turniejów aktywny udział biorą również nasi Franczyzobiorcy, którzy odpowiadają za realizację dostaw oraz nagród do uczestników poszczególnych turniejów. Cieszymy się z ich zaangażowania i chęci włączenia się w aktywność, która przynosi wymierne korzyści całej sieci – komentuje Rafał Piasecki, Maganer Operacyjny ds. marketingu w Da Grasso.
Podkreślają to liczby. Tylko w ciągu pierwszych miesięcy współpracy wspólne aktywacje wygenerowały dotarcie do 1,5 miliona użytkowników popularnych mediów społecznościowych, gromadząc wokół marki Da Grasso nową, zaangażowaną grupę odbiorców. Sukces poprzednich edycji sprawił, że partnerzy podjęli decyzję o rozszerzeniu wspólnych działań.
Gracze e-sportowi, to bardzo unikalna społeczność, która posiada swój styl komunikacji. W naszych działaniach chcieliśmy utrzymać te zasady, dlatego zaufaliśmy devils.one oraz jej współpartnerom. Doświadczenie organizacji pozwala na zbudowanie przekazu, który jest naturalny dla graczy i nie stanowi reklamy uporczywej dla użytkownika. Ze względu na wieloletnią współpracę całą aktywację przeprowadziliśmy z Pepsi, promując jednocześnie popularny wśród graczy zestaw – pizza i Pepsi Max. Osobowość marek Da Grasso i Pepsi Max doskonale „siadła” w świecie Fortnite, tworząc spójną przestrzeń do rozgrywki – dodaje Rafał Piasecki.
Chętnie angażujemy się w wiele inicjatyw podejmowanych razem z naszym wieloletnim partnerem. Dlatego, kiedy pojawiła się propozycja włączenia się w działania e-sportowe, nasza odpowiedź mogłaby jedynie pozytywna. Chcemy aktywnie włączać się realizację trendów konsumenckich, a gaming to obecnie bardzo popularna branża, która wciąż intensywnie się rozwija, zwłaszcza wśród osób młodych – komentuje Marta Wodzyńska z PepsiCo Polska.