Odpowiadając na zapotrzebowanie konsumentów rynek roślinnych zamienników mięsa stale rośnie. W ciągu ostatnich kilku lat można zaobserwować wśród konsumentów wyraźny wzrost zainteresowania produktami tzw. plant-based. W grupie tej znajdują się osoby, które na stałe eliminują produkty odzwierzęce lub jedynie ograniczają je z różnych powodów. Najczęstszą motywacją jest zdrowie lub względy etyczne.
Oferta dostępna dla konsumenta jest szeroka, zawiera zarówno typowe zamienniki produktów mięsnych jak i roślinne propozycje, które pierwotnie bazują na białku roślinnym jak np. falafel. Dla niektórych osób jedynym powodem sięgnięcia po tego typu produkty jest ciekawość i chęć wypróbowania nowego smaku. W związku z tym producenci żywności muszą odpowiadać na wszystkie te potrzeby, chcąc zadowolić odbiorcę. Koncepcja roślinnych zamienników mięsa jest dedykowana grupie tzw. fleksitarian czyli osób, które nie wykluczają całkowicie, a jedynie starają się ograniczać mięso w codziennych posiłkach. Natomiast te produkty naturalnie także będą odpowiadały wegetarianom czy weganom.
Biorąc pod uwagę to, że zapotrzebowanie organizmu na białko ogółem powinno być w połowie realizowane białkiem pochodzenia roślinnego, tego typu produkty mogą znaleźć szerokie zastosowanie w codziennym jadłospisie. Dodatkowym benefitem jest brak cholesterolu przy jednoczesnej obecności błonnika. To znaczący benefit, ponieważ spożycie błonnika w Polsce przez Polaków jest zbyt niskie, a problemy z układem sercowo-naczyniowym są głównym wyzwaniem zdrowotnym w Polsce – mówi Katarzyna Kałaska, Starszy Specjalista ds. Żywienia. Odpowiednio zbilansowana dieta roślinna w dłuższym okresie czasu może być korzystna dla zdrowia.
Naprzeciw zapotrzebowaniu klientów wychodzi marka roślinnych zamienników mięsa Garden Gourmet, której misją jest sprawić, by świat zakochał się w żywności pochodzenia roślinnego, aby uczynić świat lepszym miejscem. Za tymi produktami stoją nie tylko wyjątkowy smak i tekstura, ale także zwracanie szczególnej uwagi na dbanie o naszą planetę poprzez ograniczanie spożywania mięsa. W związku z tym portfolio marki idealnie wpasowuje się w ideę Dnia Ziemi, którą w tym roku świętujemy dnia 22 kwietnia.
Na przełomie października i listopada 2019r. otrzymałem informację, że wprowadzamy na polski rynek nową markę – Garden Gourmet, czyli roślinne produkty, które z powodzeniem zastępują w daniach mięso. Na początku jako zdeklarowany mięsożerca byłem lekko sceptycznie do tego nastawiony, natomiast pierwszy kontakt otworzył mi oczy jak wiele te produkty mają do zaoferowania. Już pierwsze warsztaty i prezentacje napawały optymizmem jak dobrze odpowiedniki mięsa są odbierane, konsumenci z niedowierzaniem smakowali i zadawali pytania, czy aby na pewno dania serwowane nie są przygotowane na bazie mięsa? Podczas wielu prezentacji czasami padały opinie, że nasz rynek nie jest jeszcze na takie zmiany gotowy, dziś już wiemy, że jest, mało tego – te zmiany dla restauratorów są niezbędne – dodaje Łukasz Jończyk, Starszy Doradca Kulinarny na co dzień pracujący z marką Garden Gourmet.
Przeprowadzone setki warsztatów, prezentacji, live cookingów potwierdzają jak dużym zainteresowaniem cieszy się marka Garden Gourmet. Produkty tej marki dają niesamowite możliwości kreatywnym szefom i niezwykłą łatwość operacyjną kucharzom, co nakręca do tworzenia nowych rozwiązań. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom szefów kuchni wprowadzono do portfolio nowy, innowacyjny produkt – wegański zamiennik tuńczyka – Vunę, która doskonale sprawdza się w sałatkach, pastach kanapkowych, ale również w daniach serwowanych na ciepło. Wiedząc, że zarówno szefowie kuchni jak i konsumenci są nienasyceni nowościami marka Garden Gourmet zaskoczy jeszcze nie raz!
Materiał zewnętrzny