Na luty 2015 r. CHI Polska zaplanowała otwarcie trzech nowych kawiarni Costa Coffee, rozpoczynając tym samym rok intensywnej ekspansji. W połowie miesiąca ruszył lokal przy ul. Żaryna w Warszawie. Kawiarnia licząca 140 m2 z ogródkiem sezonowym o powierzchni 25 m2 zlokalizowana jest w ekskluzywnym kompleksie biurowym Harmony Office Center. Lokal otwarty 7 dni w tygodniu został uruchomiony również z myślą o kilku tysiącach mieszkańców pobliskich osiedli. Ponadto, do końca miesiąca otwarte zostaną jeszcze dwie nowe kawiarnie. Wśród nich znajdzie się drugi punkt Costa Coffee w podziemiach przy stacji Metra Centrum w Warszawie, przy wejściu od strony Rotundy. Zostanie także uruchomiona licząca 120 m kw. kawiarnia zlokalizowana na parterze centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu ‒ pierwszy lokal Costa Coffee w tym mieście. Do końca bieżącego miesiąca spółka będzie zatem zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski, umacniając tym samym pozycję niekwestionowanego lidera rynku kawiarnianego.
‒ W tym roku stawiamy na zdecydowane przyspieszenie ekspansji. Widzimy ogromny potencjał w polskim rynku, dlatego w nadchodzącym roku finansowym, rozpoczynającym się dla nas już w marcu, otworzymy ok. 6-7 nowych lokali. Będą to punkty przy kluczowych ulicach handlowych, w centrach handlowych, w biurowcach, ale także na osiedlach mieszkaniowych ‒ obserwujemy bowiem, że rosnąca liczba Polaków chce wyjść na kawę w pobliżu domu. Testować będziemy także nowy format kawiarni w mniejszych miejscowościach, liczących ok. 100 tys. mieszkańców. Już niebawem istotnie rozszerzymy też portfolio produktów w zgodzie z najnowszymi trendami. Jako lider z międzynarodowym doświadczeniem będziemy wyznaczać standardy i rozwijać naszą sieć, jednocześnie zwiększając przewagę nad konkurentami – mówi Andrzej Jackiewicz, Dyrektor Zarządzający CHI Polska.
CHI Polska realizuje równolegle proces rebrandingu ‒ gruntownej przebudowy kawiarni coffeeheaven na Costa Coffee. Obecnie finalizowane są zmiany m.in. w stołecznych lokalach.
Do końca lutego wszystkie kawiarnie CHI Polska w Warszawie i Łodzi funkcjonować będą pod marką Costa Coffee. Następnym krokiem będzie rebranding w kolejnych miastach Polski m.in. Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Zakończenie procesu planowane jest na przełom października i listopada 2015 r. ‒ wówczas wszystkie kawiarnie w Polsce działać będą pod szyldem Costa Coffee.
Oprócz największej w Polsce sieci kawiarni, CHI Polska zarządza także siecią niemal 170 maszyn vendingowych Costa Express, które znajdują się m.in. na stacjach paliwowych Shell. Dostrzegając ogromny potencjał polskiego rynku i odpowiadając na zainteresowanie potencjalnych partnerów, w ciągu pięciu lat firma potroi liczbę punktów vendingowych do 550-600 lokalizacji.
Polska jest drugim pod względem wielkości rynkiem w Europie, na którym obecna jest marka Costa Coffee. Nasz kraj plasuje się na pozycji wicelidera zaraz za Wielką Brytanią ‒ rodzimym państwem marki. W skali globalnej Polska (106 kawiarni) znajduje się na 4. pozycji za Wielką Brytanią (1800), Chinami (340) i Indiami (110). Według danych firmy badawczej Allegra Strategies, w Polsce na 1 mln mieszkańców przypada 12 kawiarni markowych. W innych krajach europejskich liczba ta rośnie do 25. Rekord bije z kolei Wielka Brytania, gdzie na 1 mln mieszkańców przypada 85 kawiarni.