1 kwietnia br. wystartowała pierwsza odsłona największej kampanii marketingowej na polskim rynku kawiarnianym. W wyniku rebrandingu coffeeheaven zmieni się w Costa Coffee. Wspierająca ten proces kampania obejmuje swoim zasięgiem nośniki OOH, Outdoor niestandardowy, radio oraz Internet.
Pierwsza faza rebrandingu objęła wybrane kawiarnie warszawskie, dlatego też to w stolicy ma miejsce pierwsza odsłona kampanii marketingowej Costa Coffee. Obejmuje ona standardowe nośniki OOH, wielkoformatowe i niestandardowe elementy takie jak tablice, naklejki i ekrany w komunikacji miejskiej, kampanię radiową w stacjach ogólnopolskich oraz w zapewniających jakość dotarcia stacjach lokalnych nadających w stolicy .
O zasięgu kampanii może świadczyć ilość zakupionych nośników, których jest ponad 1000. Około 200 bilboardów OOH, ponad 700 ekranów LCD w autobusach, infoscreeny i ramki w metrze oraz wsparcie 7 stacji radiowych zapewniają oczekiwane dotarcie.
Główną osią kampanii internetowej jest kampania display, gdzie poprzez odpowiedni dobór formatów podkreślany jest przekaz o Pauzie na kawę, którą można zrobić w kawiarniach Costa Coffee. Dzięki mechanizmowi geotargetowania działania docierają do mieszkańców stolicy, w której trwa pierwsza faza rebrandingu.
Działania marketingowe wokół rebrandingu rozpoczęły się w marcu, kiedy to wystartowała komunikacja „ZATRZYMAJ SIĘ – coffeeheaven zmienia się w Costa Coffee”. W jasny i widoczny sposób komunikowano proces transformacji kawiarni objętych 1 fazą rebrandingu. Ponadto w tym miesiącu miała miejsce Wyprawa Costa, podczas której znani blogerzy, Jessica Mercedes, Lekko Stronniczy i Andrzej Tucholski odwiedzili Palarnię Kawy i kawiarnie Costa Coffee w Londynie. Efekty wyjazdu można obejrzeć na ich blogach oraz na kanałach YouTube.
W maju planowana jest kontynuacja kampanii marketingowej oraz akcje specjalne w nowo otwartych kawiarniach.