27 czerwca w koncepcie Garden City w restauracji Oregano & Wine w Poznaniu odbyła się ceremonia wręczenia Plakiet Przewodnika Michelin Polska 2023. Trzech laureatów zdobyło prestiżowe Gwiazdki Michelin, siedem otrzymało tytuł Bib Gourmand, a aż 39 restauracji znalazło się w rekomendacjach. Poradnik Restauratora uczestniczył w tym wydarzeniu.
Restauracje wyróżnione przez Przewodnik Michelin:
Dwie gwiazdki:
Bottiglieria 1881 (Kraków) – szef kuchni Przemysław Klima
Jedna gwiazdka:
Muga (Poznań) – szef kuchni Artur Skotarczyk
NUTA (Warszawa) – szef kuchni Andrea Camastra
Bib Gourmand:
Warszawa: alewino, Kieliszki na Próżnej, Koneser Grill, Le Braci
Poznań: Fromażeria, TU.REStAURANT
Kraków: MOLÁM
Rekomendacje:
Warszawa: Bez Gwiazdek, Butchery & Wine, Concept 13, Dyletanci, elixir by Dom Wódki, Epoka, Europejski Grill, Hub.praga, Kontakt, Muzealna, Nobu Warsaw, Nolita, Rozbrat 20, Szóstka
Poznań: 62 Bar & Restaurant, A nóż widelec, Delicja, NOOKS, Papavero, SPOT., The Time, Zen On
Kraków: Albertina, Amarylis, Artesse, Copernicus, Farina, Fiorentina, Filipa 18, Hana Sushi, Karakter, Kogel Mogel, Pod Nosem, NOTA_RESTO by Tomasz Leśniak, Pod Różą, Szara, ZaKładka, Zazie
Kościelisko: Giewont.
Gratuluję wszystkim wyróżnionym restauratorom, a słowa szczególnego uznania kieruję do debiutantów w światowej rodzinie Michelin oraz do gwiazdek polskiej gastronomii – mówi Maciej Dobrzyniecki, prezydent Polskiej Akademii Gastronomicznej i wyłączny partner Przewodnika Michelin w Polsce. – Przynależność do Rodziny Michelin to prestiż, ale też zobowiązanie do corocznej weryfikacji poziomu gastronomicznego szefa kuchni. To również ogromna możliwość wymiany doświadczeń poprzez udział w międzynarodowych projektach zaadresowanych tylko do wyróżnionych.
Dziś rozpoczynamy zupełnie nowy rozdział polskiej turystyki gastronomicznej – mówi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. – Marka Przewodnika Michelin i rekomendacje w nim zawarte to nieoceniony magnes przyciągający miłośników kuchni nie tylko z Europy, ale i całego świata. Podjęcie tej współpracy przez Polską Organizację Turystyczną stanowi ogromne wzmocnienie naszych działań promocyjnych, a w zakresie podróży tego typu, wręcz ich ukoronowanie. Rodzima scena kulinarna to jeden z naszych głównych motywów przewodnich prowadzonych kampanii. Z całą pewnością możemy przyznać, iż połączenie niezapomnianych doznań turystycznych i smakowych stanowi wyśmienite połączenie.
Fot. Daniel Miśko
Miśko Collective