Bon turystyczny na nowych zasadach

Aktualności

Bon turystyczny na nowych zasadach

22 stycznia 2021

 

Sejm przyjął w czwartek nowelizację tzw. ustawy o COVID-19, zawierającą zmiany w ustawie o Polskim Bonie Turystycznym, która ma zwiększyć efektywność programu i objąć wsparciem większą grupę przedsiębiorców rejestrujących się w bazie podmiotów przyjmujących płatności bonami – wskazała w komunikacie Polska Organizacja Turystyczna.

W pierwszym etapie działania programu świadczenie dotyczyło noclegów w obiektach turystycznych oraz imprez turystycznych z minimum jednym noclegiem, organizowanych przez operatorów turystycznych lub organizacje pożytku publicznego.

“Po zmianach bony będą mogły służyć również do opłacania jednodniowych wycieczek wraz z wszelkimi atrakcjami przewidzianymi przez organizatorów w ramach danej oferty, warunkiem jest objęcie pakietem minimum dwóch usług” – podała Organizacja.

Jak informuje POT, nowelizacja programu zakłada, że operatorzy turystyczni i organizacje pożytku publicznego mogą dowolnie kompletować pakiety usług, włączając w to m.in. usługi przewodnickie zarówno w miastach, jak i na górskich szlakach, przejazdy autokarem, zwiedzanie muzeów, galerii i skansenów, rejsy statkiem, zajęcia rekreacyjne oraz wiele innych aktywności turystycznych i sportowych.

“W ten sposób bon może pomóc nie tylko właścicielom obiektów i osobom bezpośrednio w nich zatrudnionym, ale także pracownikom szerzej rozumianej branży turystycznej: pilotom wycieczek, przewodnikom, instruktorom i animatorom czasu wolnego czy osobom odpowiadającym za transport i wyżywienie” – podkreśla organizacja.

Według POT, zmiana stanowi też motywację do pakietowania usług, by jak najwięcej przedsiębiorców i specjalistów mogło pozostać aktywnych zawodowo. W ten sposób program uwzględnia specyfikę zorganizowanego wypoczynku: wycieczek szkolnych, obozów sportowych, zielonych szkół i półkolonii.

W nowelizacji ustawy o Polskim Bonie Turystycznym została wprowadzona poprawka dotycząca systemu rejestrowania się przedsiębiorców w bazie. “Są oni zobowiązani nie tylko do podawania danych firmy tj. nazwy rejestrowej i adresu widniejącego w rejestrze przedsiębiorców, ale także dokładnego adresu miejsca prowadzonej działalności turystycznej. W przypadku, gdy firma jest właścicielem kilku obiektów, musi osobno podać dane adresowe każdego z nich” – podano.
Jak zaznaczył prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta, nowe wymagania podczas rejestracji mają spowodować, że podmioty skuteczniej będą docierać ze swoją ofertą do potencjalnych odbiorców. “Pamiętajmy o tym, że baza podmiotów turystycznych nie jest wyłącznie narzędziem formalnym, ale odgrywa ważną rolę informacyjną dla osób planujących wypoczynek i poszukujących oferty w określonej lokalizacji czy o specyficznym profilu, to skuteczna promocja polskiej turystyki” – dodał.

W bazie Polskiego Bonu Turystycznego znajduje się obecnie ponad 18 tys. przedsiębiorców i jest ona na bieżąco aktualizowana. Listę dostępnych obiektów oferujących usługi zakwaterowania, wycieczki, atrakcje i usługi touroperatorów można znaleźć na stronach POT.

Zgodnie z decyzjami ogłoszonymi w grudniu ub.r. przez ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, od 28 grudnia, początkowo do 17 stycznia 2021 r. zostały wprowadzone dodatkowe obostrzenia, m.in. zamknięcie hoteli, ograniczenie w działaniu galerii handlowych i stoków narciarskich. Obostrzenia zostały później przedłużone do 31 stycznia.

Ze służbowego pobytu w hotelu mogą skorzystać tylko przedstawiciele konkretnych zawodów. Są to m.in. kierowcy wykonujący transport drogowy, członkowie załogi samolotu i obsady pociągu, funkcjonariusze służb państwowych oraz żołnierze.

Wyjątek przewidziano także dla osób wykonujących zawód medyczny oraz sportowców, trenerów i członków sztabów.

oprac. red.

źródło: PAP

fot. pixabay.com.pl