Bocuse d’Or Poland On Tour to projekt Akademii Bocuse d’Or Polska skierowany do szerszej publiczności. Podczas cyklu kolacji będzie można spróbować dań uczestników krajowych selekcji i szefów z Akademii oraz spotkać autorytety polskiej sceny kulinarnej. Najbliższa kolacja 24 czerwca w Sopocie.
Cele inicjatywy Bocuse d’Or Poland On Tour to: edukacja i promocja marki Bocuse d’Or w Polsce, propagowanie polskiej kuchni oraz współpraca z wyjątkowymi restauracjami.
– Bocuse d’Or Poland On Tour ma przede wszystkim podkreślić, iż działamy cały rok, a nie tylko od selekcji do selekcji. Poprzez ten projekt chcemy pokazać szerszej publiczności markę Bocuse d’Or, naszych utalentowanych finalistów oraz kontynuować propagowanie polskich smaków – mówi Adam Chrząstowski, prezydent Akademii Bocuse d’Or Poland. – Mam nadzieję, że kolacje spotkają się z dużym zainteresowaniem, gdyż będą to naprawdę wyjątkowe wydarzenia.
Już 24 czerwca w jednej z najlepszych sopockich restauracji White Marlin odbędzie się pierwsza kolacja, której gospodarzem będzie szef kuchni Tomasz Purol, członek Akademii Bocuse d’Or Poland i trener Team Poland Europe 2020.
W kuchni Purola autorskie dania przygotują Jakub Kasprzak, dwukrotny zwycięzca Bocuse d’Or Poland, reprezentant Polski podczas dwóch edycji europejskiej selekcji oraz Tomasz Grabski, trener Team Poland Europe 2022. Specjalnie na tę okazję skomponowane 5-6 daniowe menu będzie świetnym pretekstem do spotkania z rodziną czy przyjaciółmi. Liczba miejsc jest ograniczona, bilety na kolację dostępne w restauracji White Marlin.
Kolejne kolacje odbędą się w Krakowie, Kielcach, Poznaniu, Ostrowcu Świętokrzyskim i w Warszawie. Zaplanowano je na wrzesień i październik.
Pomysł kolacji zrodził się jeszcze w 2019 roku i miał być naturalną kontynuacją polskiej selekcji Bocuse d’Or. Niestety rok 2020 i pandemia pokrzyżowały plany organizatorom.
– Pomysł kolacji narodził się spontanicznie i miał być następnym krokiem po polskiej selekcji w listopadzie 2019 r. Pandemia pokrzyżowała nam plany. Ale kolejny ogromny pozytywny odzew ze strony branży oraz wiele ciepłych słów, które padły pod adresem konkursu w 2021 r. pokazały, iż marka Bocuse d’Or ma się coraz lepiej w Polsce, co nie oznacza jednak, że należy teraz spocząć na laurach. Stąd Bocuse d’Or Poland On Tour i działania wzmacniające markę, przybliżające sylwetki naszych finalistów i pokazujące polską kuchni w nowoczesnej odsłonie – podsumowuje Dorota Karwacka, promotion manager Bocuse d’Or Team Poland. – Poprzez ten projekt chcemy też zachęcić innych szefów kuchni do podjęcia rękawicy i startu w kolejnej polskiej selekcji w 2023 r. – dodaje.