Idąc za ciosem i ogromnym sukcesem ostatniego konkursu Bocuse d’Or Poland 2019 organizatorzy postanowili wyjść naprzeciw szerszej publiczności. Wiele osób, które oglądało zmagania uczestników na trybunach zgłosiła chęć spróbowania dań konkursowych wykonanych przez kandydatów. Niestety tylko nieliczni mieli tę przyjemność zasmakować w wyjątkowych, autorskich daniach na bazie pstrąga i królika Las-Kalisz.
Dlatego narodził się pomysł stworzenia cyklu kolacji przygotowanych właśnie przez uczestników ostatniej polskiej selekcji. Każdy z gospodarzy danej kolacji będzie miał za zadanie odzwierciedlenie swojego dania finałowego przy współpracy z pozostałymi finalistami.
– Bardzo się cieszę, że powstał pomysł Bocuse d’Or Poland On Tour, który ma przede wszystkim podkreślić, iż działamy cały rok a nie tylko od selekcji do selekcji. Poprzez ten projekt chcemy pokazać szerszej publiczności markę Bocuse d’Or, naszych utalentowanych finalistów, ich restauracje oraz kontynuować propagowanie polskich smaków. To również idealny moment do promocji europejskiej selekcji i naszego kandydata Jakuba Kasprzaka, który będzie nas reprezentował w Tallinie już w maju – powiedział Adam Chrząstowski, prezydent Akademii Bocuse d’Or Poland i dodał – Mam nadzieję, że kolacje spotkają się z dużym zainteresowaniem, gdyż będą to naprawdę wyjątkowe wydarzenia.
Będzie to z pewnością doskonała okazja do obcowania nie tylko ze świetną kuchnią, polskimi produktami, ale i znakomitymi szefami kuchni, którzy poprowadzą gości przez wyjątkowo wyrafinowane smaki. Specjalnie na te okazję skomponowane 5-6 daniowe menu będzie świetnym pretekstem do spotkania z rodziną czy przyjaciółmi. Dopełnieniem każdego wieczoru będzie ciekawa prelekcja Partnerów konkursu, którzy i tym razem z ochotą zaangażowali się w tę wyjątkową inicjatywę.
Bocuse d’Or Poland On Tour ma na celu:
– edukację i promocję marki Bocuse d’Or w Polsce
– wyróżnienie finalistów – pokazanie miejsc pracy kandydatów i podkreślenie jak ważne jest wsparcie pracodawcy dla każdego startującego w konkursie
– propagowanie polskiej kuchni
– promocję selekcji europejskiej, która odbędzie się w maju w Tallinie.
3.04 – Mennicza Fusion we Wrocławiu, szef Łukasz Budzik
24.04 – Hotel Uniqus Palace w Krakowie, szef Mateusz Suliga
15.05 – restauracja Szara Gęś w Krakowie, szef Michał Stężalski
5.06 – restauracja Autentyk – kuchnia i ludzie w Poznaniu, szef Ernest Jagodziński
Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego polecamy by już dzisiaj zarezerwować stolik.
– Pomysł kolacji narodził się spontanicznie i był naturalnym, kolejnym krokiem po polskiej selekcji w listopadzie 2019. Ogromny pozytywny odzew ze strony branży oraz wiele ciepłych słów, które padło pod adresem ostatniego konkursu pokazało, iż marka Bocuse d’Or ma się coraz lepiej w Polsce, co nie oznacza jednak, że należy teraz spocząć na laurach. Stąd Bocuse d’Or Poland On Tour i kolejne działania wzmacniające markę, przybliżające sylwetki naszych finalistów oraz pokazujące ich współpracę w przygotowaniu wspólnie dań. Kilka miesięcy temu byli rywalami a dziś potrafią współdziałać pokazując w ten sposób, że każdy z nich jest wygrany choć tylko jeden będzie reprezentował Polskę w Tallinie podczas europejskiej rozgrywki w maju 2020 roku – podsumowała Dorota Karwacka, promotion manager Bocuse d’Or Team Poland i dodała – poprzez ten projekt chcemy też zachęcić innych szefów kuchni do podjęcia rękawicy i startu w kolejnej polskiej selekcji w 2021 roku.
Bocuse d’Or Poland On Tour jest wstępem do kolejnego międzynarodowego projektu Akademii, ale o tym poinformujemy niebawem.
Organizator: Akademia Bocuse d’Or Poland