Bidfood Farutex  inspiruje kuchnią azjatycką

Wydarzenia

Bidfood Farutex inspiruje kuchnią azjatycką

28 września 2018

Azjatycka kuchnia podbija polską gastronomię – to niezaprzeczalny fakt. Bidfood Farutex wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, wprowadzając na rynek dwie nowe marki własne: Asiya i Zen. Kulinarnym przewodnikiem po Azji jest wyjątkowy smak.

Poszukiwanie nowych smaków wśród azjatyckich tradycji kulinarnych to ogólnoświatowy trend, któremu nie sposób nie ulec. Pad thai, spring rollsy czy kimchi zachęcają szefów kuchni, kucharzy i restauratorów do sięgnięcia po dania rodem z Tajlandii, Wietnamu, Chin czy Japonii.

Bidfood Farutex podąża tym kursem i planuje poszerzenie oferty o produkty azjatyckie, uruchamiając dwa nowe projekty w zakresie marek własnych. Asiya przeznaczona jest dla szefów kuchni inspirujących się Dalekim Wschodem, Zen zaś stricte dla restauracji sushi.

Inspiracje kulinarną stroną Azji jednak na tym się nie kończą. Od lipca w Akademiach Kulinarnych Farutex odbywają się pokazy kuchni orientalnej. W pierwszą wyprawę po azjatyckich smakach szefów kuchni, menadżerów oraz właściciele hoteli i restauracji z województw dolnośląskiego i opolskiego zabrał Wojtek Świątek – mistrz kuchni azjatyckiej i wirtuoz dań z owocami morza. Na swoim pokazie zaprezentował ośmiodaniowe menu składające się z klasyków kuchni orientalnej, m.in. zupę Tom Kha, makaron z batatów z tofu czy łososia w sosie teriyaki. Kolejne pokazy z udziałem zaproszonych gości – szefów kuchni zafascynowanych Dalekim Wschodem – odbędą się w Krakowie.