Rosnące koszty zakupu produktów to nie jedyny teraz problem branży. Wiadomo nie od dziś, że na spotkaniach świątecznych firmy raczej nie oszczędzają. Chcą jednak mieć pewność, że serwowane dania będą smaczne i świeże. Także te, które trafią w formie cateringu czy dań na wynos.
BARTOSZ PETER
Ekspert Kulinarny
Instytut Kulinarny Transgourmet
W menu na wynos najlepiej sprawdzają się dania typu comfort food, a świąteczne potrawy to najlepszy przykład jedzenia przywołującego wspomnienia. Wszystkie te emocje można zamknąć w odpowiednio skomponowanej wigilijnej karcie dań. Warto postawić na przystawki, w tym najczęściej pojawiające się na świątecznym stole ryby. Śledzia można podać zarówno w tradycyjnej odsłonie, ale i w nietypowym połączeniu smakowym, np. w towarzystwie pierników. W wigilijnym menu nie może zabraknąć zup, należy jednak zadbać o to, aby dodatki np. zioła, zapakować w osobne torebki, aby nie straciły walorów smakowych i estetycznych podczas transportu. Niekwestionowanym królem wigilijnej uczty jest karp, jednak w opcji take-away, warto podać go ugotowanego na parze lub uwędzonego, zamiast usmażonego w tradycyjny sposób. Chociaż na polskich stołach w Wigilię rzadko pojawiają potrawy mięsne, warto zainspirować się potrawami świątecznymi z Włoch czy Hiszpanii i zaproponować klientom pieczenie z dziczyzny, gęsiny czy wieprzowiny lub nadziewany drób.