Bacardi Legacy Cocktail Competition to jeden z najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursów w branży barmańskiej – właśnie ruszyła jego kolejna edycja. Marka Bacardi, od ponad 150 lat pobudza kreatywność wśród barmanów na całym świecie, dzięki czemu co roku powstają nowe receptury wyjątkowych koktajli, opartych na tym ikonicznym rumie. Ideą konkursu jest bowiem stworzenie i wypromowanie wybitnego koktajlu – na miarę ulubionego przez Ernesta Hemingwaya Daiquiri.
– Kolejna edycja konkursu Bacardi Legacy jest kontynuacją tradycji jaką kultywuje marka Bacardi. Wspieramy talenty i wybitne osobowości wśród Barmanów, którzy kreują nowe smaki i oryginalne receptury, doskonale rozumiejąc tożsamość 150 letniej historii naszej marki – mówi Eliza Grzybowska , Marketing Manager Bacardi-Martini Polska.
Zgłoszenia autorskich receptur oraz eliminacje regionalne będą trwały do listopada br. W maju zwycięzca polskiej edycji Bacardi Legacy Cocktail Competition pojedzie reprezentować Polskę w światowym finale. W zeszłym roku zwyciężył 28-letni Tom Walker, reprezentujący The American Bar w hotelu Savoy w Londynie z koktajlem Maid in Cuba. Czy w tegorocznym światowym finale zabłyśnie przedstawiciel z Polski? Wszystko jest możliwe, skoro najważniejsze z kryteriów to koktajl, który będzie z jednej strony unikalny, a z drugiej możliwy do odtworzenia w każdym zakątku świata.
– Udział w światowym finale BLCC to niezwykłe wydarzenie dla każdego barmana. Konkurs finałowy poprzedzają dwudniowe seminaria. Wśród wykładowców znajdziemy największe postacie światowej sceny barowej, członków rodziny Bacardi (Enrique Comas) oraz zwycięzców poprzednich edycji BLCC (Shinko Gokan). Pierwsza półfinałowa odsłona konkursu to zmagania kilkunastu barmanów ze wszystkich kontynentów, wspaniałe koktajle i niezwykłe inspiracje Nierzadko bardzo zaskakujące połączenia pozwalają na nowo odkryć potencjał jaki kryje w sobie rum Bacardi. W ścisłym finale ośmiu barmanów rywalizuje o laur zwycięstwa. Wygrywający światowy finał BLCC podróżuje przez 10 miesięcy po świecie , odwiedzając najwspanialsze bary gdzie prezentuje swój zwycięski koktajl . Wspomniana podróż to nie tylko przygoda życia, ale świadomość że jest się już częścią wspaniałej historii i kultury koktajlowej pisanej rumem Bacardi – mówi Ryszard Maciejewski Brand Ambasador Bacardi.