11–13 lipca na Zamku Gniew odbędzie się pierwsza edycja konkursu kulinarnego Archimagirus. Ma on stanowić nową jakość na rodzimym rynku imprez tego typu, akcentując pomijane dotychczas aspekty pracy szefa kuchni.
– Wyjątkowa jest przede wszystkim formuła konkursu. Mając na uwadze zarówno wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami, jak i kwestie logistyczne związane z faktem, że czasem trudno w jednym czasie oddelegować na konkurs kilka osób z jednego ośrodka, organizatorzy stworzyli możliwość budowania drużyn konkursowych z reprezentantów różnych hoteli. Odgórne tworzenie zespołów na podstawie wspólnego miejsca pracy nie pozwala uczestnikom w pełni rozwinąć skrzydeł. Idea, zgodnie z którą przystawka, danie główne i deser mają tworzyć jedną, ocenianą łącznie kompozycję, wymusza dobry podział zadań i organizację pracy oraz wymianę know-how. Organizatorzy będą kłaść na to szczególny nacisk. Archimagirus ma się wyróżniać także skalą, jakością i transparentnością wyników. Ich gwarantami są: międzynarodowe jury złożone z wybitnych ekspertów oraz bezprecedensowa na naszym rynku liczba osób zaangażowanych w organizację przedsięwzięcia – mówi Aneta Tyczyńska z agencji Marketing&More.
Podstawą kwalifikacji do udziału w konkursie będzie decyzja kapituły oparta na ocenie zgłoszenia, w którym wstępnie opisać będzie trzeba koncepcję dania – im bardziej inspirującą, tym lepiej. Na kucharzy i cukierników w czasie trwania konkursu odbędą się Master class prowadzone przez wybitnych cukierników i szefów kuchni. Każdy kucharz i cukiernik uczestniczący w nich otrzyma wejściówkę na wieczorną galę. Nagrodą główną w konkursie jest 10 000 zł w gotówce. Dodatkowe nagrody dla zwycięskiego zespołu przekroczą 20 000 zł, ale o nich organizatorzy poinformują już wkrótce.
Organizatorami konkursu są: Krzysztof Lisiecki, dyrektor generalny Zamku Gniew, Mariusz Gachewicz, szef kuchni Zamku Gniew oraz Paweł Mieszała, cukiernik. Za kwestie organizacyjne odpowiedzialna jest agencja Marketing&More.