“Realizujemy zgodnie z założeniami plan otwarcia w tym roku 80-90 restauracji brutto” – powiedział prezes Mark Chandler podczas czwartkowej telekonferencji wynikowej.
Od początku roku otwarte zostały 73 lokale, a w samym trzecim kwartale grupa otworzyła 33 restauracje w porównaniu do 51 rok wcześniej i 9 w drugim kwartale.
Na koniec września sieć AmRestu liczyła 2.338 lokali. 98 proc. z nich, czyli ok. 2.300, było otwartych na koniec kwartału wobec ok. 2.150 na koniec czerwca.
Jak podano, obecnie otwartych jest 90% lokali.
Po trzech kwartałach 2020 roku CAPEX AmRestu wyniósł 67,2 mln euro w porównaniu do 157,7 mln euro przed rokiem.
Eduardo Zamarripa, członek zarządu, poinformował, że w całym roku CAPEX grupy może wynieść ok. 80 mln euro.
Prezes Mark Chandler dodał, że w przyszłym roku nakłady mogą wynieść ok. 120 mln euro.
Spółka podała, że wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach (LFL), wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, wzrósł w trzecim kwartale do 86,6% z 67,7% kwartał wcześniej.
W listopadzie wskaźnik wynosi ok. 70%.
“Ten wskaźnik jest dużo lepszy niż wiosną. W kwietniu wynosił nawet poniżej 50%” – powiedział Peter Kaineder, dyrektor ds. strategii.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że jednymi z głównych zadań jest kontrola kosztów i utrzymanie gotówki.
Sytuację finansową grupy poprawić ma ogłoszona w październiku sprzedaż udziałów w Glovo.
Od przyszłego roku AmRest chce współpracować w Polsce w kanale delivery z nowymi agregatorami.
źródło: PAP Biznes
opac. red