Firma AmRest i McDonald’s powalczą o przydrożne fast foody – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Liderem na tym rynku jest McDonald’s. Z blisko 240 restauracji aż 163 to lokale typu drive-through. Spółka uruchomiła w ubiegłym roku 17 restauracji, z których większość to McDonald’s driver. Współpracuje z Lotosem, przy którego stacjach ma powstać sześć restauracji McDonald’s. Marki należące do AmRestu – KFC i Burger King – wypadają na tym tle gorzej. W przypadku KFC tylko 31 ze 110 punktów gastronomicznych dostosowanych jest do obsługi kierowców. Jeśli chodzi o Burger King, to tego typu usługi świadczy jedna na 17 restauracji.
Rynek jest jednak perspektywiczny – liczba kierowców, koszty inwestycyjne spadają (m.in. tanieją materiały budowlane, obniżają się ceny gruntów).
(Źródło: dziennik.pl, Dziennik Gazeta Prawna, artykuł z dnia: 2010-03-05)