Wraz z rozpoczęciem ferii zimowych Ministerstwo Finansów zainaugurowało kolejną edycję akcji „Weź paragon”. Jest ona koordynowana przez resort finansów już od kilku lat. Jej celem jest uświadomienie konsumentom, że prosząc o paragon przy zakupach towarów lub usług, wspierają uczciwą konkurencję, jednocześnie zapewniając sobie możliwość dochodzenia swoich praw w przypadku np. reklamacji. Paragon jest również dowodem uczciwej działalności sprzedawcy.
Główne przekazy akcji informacyjno-edukacyjnej mają na celu podkreślenie, że biorąc paragon:
- zapewniasz sobie prawo reklamacji,
- wspierasz uczciwą konkurencję,
- ułatwiasz sobie porównanie cen,
- zyskujesz pewność, że nie zostałeś oszukany,
- zmniejszasz szarą strefę.
Akcja ta prowadzona jest w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, przez urzędy kontroli skarbowej, izby oraz urzędy skarbowe w całej Polsce. Wspierana jest także przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Federację Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz BCC.
Jak informuje Ministerstwo Finansów w trakcie ubiegłorocznej letniej akcji „Weź paragon” trwającej od 1 lipca do 31 sierpnia ubr. nałożono 27 267 mandatów na kwotę 7 221 858 zł.