7. edycja Targów WorldHotel zakończona

Newsy

7. edycja Targów WorldHotel zakończona

02 października 2014

Zakończyły się 7. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2014. W dniach 17-19 września ponad 130 wystawców prezentowało swoją ofertę, a przedstawiciele branży skorzystali ze szkoleń i konferencji.

Targi WorldHotel to impreza skierowana do sektora hotelarskiego. Znaczenie tego wydarzenia gospodarczego podkreślił w swym przemówieniu Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, pod którego Patronatem Honorowym odbyły się targi. Premier wyraził zadowolenie, iż na Targach WorldHotel widoczna była siła polskiego przemysłu meblarskiego oraz potencjał polskich wyrobów regionalnych.

Uroczyste otwarcie i wyniki konkursów

Uroczystego otwarcia targów oraz przecięcia wstęgi dokonali Janusz Piechociński – Wicepremier i Minister Gospodarki; Rafał Szmytke – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Ireneusz Węgłowski – prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz Urszula Potęga – prezes firmy MT Targi Polska, organizatora Targów WorldHotel.

Podczas ceremonii rozstrzygnięto konkurs o nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora 7. Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych WorldHotel 2014. Zwycięzcami są: FAMEG sp. z o.o. za kolekcję mebli giętych (I miejsce) oraz KOMAT Mieczysław Kozłowski za ciągi wydawcze (II miejsce).

Wręczono również nagrody laureatom konkursu na najlepszą ofertę „The Best of WorldHotel 2014″. W kategorii „Wyposażenie hotelu i infrastruktury okołohotelowej” nagrodę główną otrzymała Saint-Gobain Construction Products Polska sp. z o.o. za RIGIPS PRO Aku – ściany akustyczne w systemie suchej zabudowy, a wyróżnienia wręczono firmom: METZLER sp. z o.o. za składaną podłogę taneczną ARGENTINO oraz Quadriga Poland za „COCO TM”. W kategorii „Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej” główna nagroda powędrowała do Rational sp. z o.o. za SelfCookingCenter® 5 Senses – piec konwekcyjno-parowy, zaś na wyróżnienie zasłużyła Gastromedia sp. z o.o. za cyrkulator Sous Vide Julabo. W ostatniej konkursowej kategorii „Nowe technologie w zarządzaniu hotelem” nagrodę główną przyznano abiLine sp. z o.o. sp. k. za recepcję samoobsługową ABLCheck in.

Biznesowe śniadanie

Pierwszego dnia targów odbyło się biznesowe śniadanie dla prezesów i dyrektorów największych hoteli w Polsce pt. „Co dalej z opłatami za korzystanie z utworów muzycznych i filmowych w hotelach? Aktualna sytuacja prawna związana ze złożeniem przez Konsorcjum IGHP wniosku do sądu o unieważnienie tabeli stawek wynagrodzeń za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych”. Na zaproszenie firmy MT Targi Polska i Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego przybyło wielu gości. Podczas spotkania ustalono, że IGHP podejmie negocjacje z organizacjami zbiorowego zarządu w zakresie: wielkości opłat we wniosku o zatwierdzenie nowych tabel wynagrodzeń, uzgodnienia zasad zakończenia trwających sporów oraz zawarcia branżowego porozumienia regulującego przejściowo stawki opłat i zasady spłaty zaległości w tantiemach na czas do zatwierdzenia nowych tabel.

Różnorodność oferty

Wśród wystawców Targów WorldHotel znaleźli się producenci i dystrybutorzy produktów przeznaczonych dla sektora hotelarskiego. Dzięki szerokiej ofercie m.in. podłóg, drzwi, mebli, tkanin i tekstyliów można było wyposażyć każdy obiekt od podłogi po sufit oraz zaprojektować i umeblować zaplecze restauracji. Uwagę odwiedzających przykuwały ekspozycje, na których prezentowano ozdobne donice, designerskie lustra oraz szeroki wachlarz kosmetyków hotelowych. Nowoczesnością przyciągały infokioski oraz aplikacje internetowe będące przewodnikami po okolicach obiektu hotelowego, z powodzeniem zastępując papierowe katalogi i ulotki. Wśród innowacyjnych rozwiązań wyróżniał się system uzdatniający wodę, która zabutelkowana może być oznaczana własną marką, nowoczesne sauny oraz przyjazny dla środowiska preparat do usuwania śniegu i lodu. Można było zapoznać się również z ofertą takich urządzeń, jak np. belownice i prasy ułatwiające gospodarkę odpadami. 

  Jakość kontaktów

Wystawcy docenili fakt, że Targi WorldHotel dają możliwość dotarcia do zarządzających obiektami noclegowymi, nawiązania wartościowych kontaktów, których efektem są konkretne zapytania ofertowe, a następnie kontrakty. Podkreślali, że targi odwiedzili managerowie poszukujący określonych produktów i rozwiązań. Wystawcy dodawali również, że kluczem do sukcesu obecności na targach jest dobre przygotowanie.

Praktyczna wiedza od ekspertów

Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty i szkolenia. Pierwszego dnia w ramach Akademii Hotelarza odbyły się dwa szkolenia współorganizowane przez firmę doradczą Horwath HTL: „Efektywne inwestowanie w obiekt hotelowy” oraz „Promocja hotelu 2014/2015 – trendy i prognozy”. Według Janusza Mitulskiego, partnera w branżowej firmie doradczej Horwath HTL, inwestorzy hotelowi chcą być dobrze przygotowani do realizacji swoich projektów. – Informacje dostępne w Internecie nie zastąpią kontaktu z ekspertem. Każdy projekt hotelowy jest inny i wymaga innego spojrzenia. Podczas naszych spotkań prezentujemy praktyczne przykłady oraz tłumaczymy inwestorom skutki pewnych działań lub ich zaniechania – dodał Janusz Mitulski.

18 września przedstawiciele Fundacji Integracja poprowadzili konferencję pt. „Dostępność obiektów hotelarskich dla osób z niepełnosprawnościami – rozwiązania architektoniczne i techniczne”. Dyrektor Tomasz Wasielewski zauważył, że przedsiębiorcy z branży hotelarskiej coraz bardziej zdają sobie sprawę, że warto powalczyć o klientów niepełnosprawnych, gdyż ta grupa aktywizuje się i coraz więcej podróżuje. – Liczę na to, że nasze wystąpienie pomoże otworzyć się branży hotelarskiej na środowisko osób niepełnosprawnych i pokaże, że koszty, które trzeba ponieść, mogą się znacznie zwrócić. Dodatkowo przyniesie to także efekt wizerunkowy. Zachęcamy do zmian, a nasz udział tutaj ma na celu pokazać, iż nie jest to trudne, za to na pewno opłacalne – zachęcał Tomasz Wasielewski.

Do ostatniego miejsca była wypełniona sala, w której odbywały się warsztaty pt. „Hotel w Internecie – nowoczesne kanały komunikacji i sprzedaży online”. – Wśród słuchaczy największym zainteresowaniem cieszyły się nowinki w zakresie oprogramowania komputerowego wspierającego recepcję i dział sprzedaży w hotelu. Widać, że przy okazji targów hotelarze oczekują możliwości poszerzenia swojej wiedzy i zapoznania się z nowościami na rynku – powiedział Piotr Sałuda, new business development manager w Grupie eholiday.pl. – Analizowaliśmy też strony internetowe hoteli i staraliśmy się podpowiedzieć najlepsze rozwiązania – tak podsumował praktyczne porady, jakie zostały przekazane uczestnikom spotkania.

Drugiego dnia odbył się także cykl wykładów pt. „Zarządzanie finansami w hotelu”, „Finanse obiektu hotelarskiego (w fazie preopeningu i działalności operacyjnej)” oraz „Uniform System of Accounts for Lodging Industry (USALI) – dlaczego takie ważne dla właścicieli hoteli” poprowadzony przez firmę PROJEKT HOTEL.

Firmy Social WiFi, Sales Manago oraz OpenCard poprowadziły z kolei seminarium pt. „Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi w hotelarstwie. Jak dbać o gości, zwiększać przychody i obniżać koszty prowadzenia hotelu”, które przyciągnęło wielu słuchaczy. Oprócz dużej porcji aktualnej wiedzy organizatorzy zadbali o to, aby na przykładzie gry pokazać, w jaki sposób warto angażować klientów.

Kawiarnia i pokazy kulinarne

Dużym zainteresowaniem cieszyła się pokazowa „Letnia Kawiarnia Hotelowa”. Wspólne przedsięwzięcie firm związanych z sektorem kawowym miało pokazać, że w dowolnym miejscu w plenerze bądź wewnątrz można zaprojektować taką przestrzeń i wyposażyć ją we wszystkie niezbędne elementy. Podstawą jest dobra świeżo palona kawa, ciekawe napoje, pyszne słodkości oraz profesjonalny sprzęt.

Wielu zwiedzających przyglądało się pokazom kulinarnym prowadzonym przez Artura Świerżewskiego, szefa kuchni i członka Klubu Szefów Kuchni oraz zaproszonych przez niego gości. Dania szykowane na bazie dziczyzny i darów lasu kusiły zapachami i smakowały wybornie. Szef kuchni zachęcał do wprowadzenia dziczyzny do menu, ponieważ to jedyne dostępne na rynku mięso, które jest w 100% naturalne. – Jest zdrowsze i chudsze od mięsa zwierząt hodowlanych. Zawiera małą ilość cholesterolu, nie uczula, nie jest skażone chemią, a do tego jest odżywcze, ma szlachetny smak i niepowtarzalny aromat – powiedział Artur Świerżewski. Przekonywał także, że przyrządzanie dziczyzny wcale nie jest skomplikowane i warto, aby na stałe zagościło w kartach dań restauracji.