Praca zdalna stała się nieodłącznym elementem profesjonalnego życia Polaków – wielu taki model postrzega jako idealny. To jednak nowe wyzwanie dla pracodawców, którzy nieustannie szukają pomysłów na to, jak zachęcić zespół do częstszych wizyt w biurze i sprawić, by spędzony w nim czas był pozytywnym doświadczeniem. Jak wynika z badania konsumenckiego, wykonanego na zlecenie Costa Coffee, 51 proc. respondentów do pracy w biurze mogą przekonać takie korzyści jak dobra kawa czy owoce.
Ponad połowa zapytanych przez SW Research osób deklaruje, że jakość kawy, którą zapewnia pracodawca ma dla nich znaczenie, a będąc w biurze, najchętniej sięgnęliby po taką z ekspresu ciśnieniowego (44 proc).
Oczekujemy, że w biurze będziemy mogli wprawić się nią w dobry nastrój – w systemie pracy hybrydowej obserwujemy wśród pracowników większe zainteresowanie wykorzystaniem naszych ekspresów biurowych Costa. Spotkanie przy kawie to nie tylko chwila przerwy przy przyjemnym smaku i aromacie – to także sposób na odbudowanie relacji ze współpracownikami, które zostały osłabione przez pandemię – podkreśla Anna Oleksak, Capability Lead – Coffee, w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Wysokiej jakości kawa, „owocowe czwartki” i inne benefity to ważny, ale nie jedyny sposób na zachęcenie pracowników do częstszych wizyt w biurze. Zgodnie z wynikami dostarczonymi przez SW Research argumentami, które przemawiają do pracowników są także odpowiedni sprzęt, którego nie ma poza biurem (38 proc.), zmiana otoczenia (33 proc.) oraz szansa na zbudowanie głębszych relacji ze współpracownikami (32 proc.).
Dlatego, jak mówi Katarzyna Bajek-Bartold, People and Culture Manager w Coca-Cola HBC Polska, istotne jest dostosowanie przestrzeni biurowej do tych potrzeb, np. stworzenie odpowiedniego środowiska do współpracy, rezygnacja z zamkniętych biur i przeniesienie się do otwartej przestrzeni. Wszystko po to, by stworzyć warunki zarówno do nieformalnej, jak i formalnej komunikacji.
W Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie już pod koniec 2018 r. wprowadziliśmy elastyczne formy pracy. Kluczowym założeniem było wsłuchanie się w potrzeby naszego zespołu. Dlatego wprowadziliśmy w firmie np. opcję pracy 50/50 (z biura i z domu), elastyczności w kontekście początku i końca czasu pracy oraz modelu hybrydowego w kontekście miejsca, na przykład praca do południa w domu i spędzenie popołudnia w biurze. Promujemy korzyści płynące zarówno z każdej z tych możliwości. Wykorzystujemy biuro do współpracy, takiej jak spotkania zespołu czy z klientami, sesje edukacyjne i małe uroczystości. Ponadto oferujemy pracownikom np. cotygodniowe owocowe dni, zajęcia sportowe, świętowanie rodzinnych okazji, dostawy jedzenia do biura, stały dostęp naszych orzeźwiających napojów bezalkoholowych oraz oczywiście naszej kawy. Zainstalowaliśmy nowoczesne automaty Costa Coffee we wszystkich naszych biurach, dzięki czemu pracownicy mogą się nimi cieszyć każdego dnia – wymienia Katarzyna Bajek-Bartold, People and Culture Manager w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.