3. Krakowski Bieg Kelnerów

Newsy

3. Krakowski Bieg Kelnerów

12 listopada 2013

8 listopada br. Katarzyna Barycz z Hotelu Turówka w Wieliczce zwyciężyła w 3. edycji Krakowskiego Biegu Kelnerów poprzedzającego największe jesienne wydarzenia w branży HORECA – 21. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HoReCa i towarzyszące im 12. Targi Gastrofood i 11. Targi Wina Enoexpo. Drugie miejsce zajął Maciej Szczygieł z Zamku Dubiecko, a na trzecim uplasowała się Magdalena Wiatrowska z The Garden Brasserie.

Na starcie zawodów stanęło 23 kelnerów reprezentujących restauracje z Krakowa, Małopolski i południa Polski. Rywalizacja rozpoczęła się od konkurencji nakrywania stołu. Jury oceniało nie tylko znajomość etykiety kelnerskiej, ale także ich grację oraz wrażenia artystyczne.

Następnie kelnerzy starali się pobić rekord świata w liczbie kieliszków trzymanych w jednej ręce. 51 na świecie i 45 w Polsce – oto oficjalne rekordy. Najlepszym okazał się Maciej Szczygieł z Zamku Dubiecko, który zdołał ułożyć w dłoni i utrzymać 27 kieliszków.

Najbardziej widowiskowe konkurencje odbyły się na Placu Jana Nowaka Jeziorańskiego. Najpierw uczestnicy biegu pokonywali z tacą specjalnie przygotowany tor przeszkód, by następnie przystąpić do sprintu. Najszybszym okazał się Mateusz Lasota z Hotelu Andels z Krakowa.

Najsympatyczniejsza uczestniczką wybrano Michalinę Sikorę z Chochołowego Dworu w Jerzmanowicach.

Organizatorem 3. Krakowskiego Biegu Kelnerów 2013 jest firma Targi w Krakowie Sp. z o.o., oraz firma Gastroinfo Zbigniew Kurleto, Krakowska Szkoła Restauratorów. Partnerem akcji jest Galeria Krakowska. Sponsorem wydarzenia jest firma Selgros Cash & Carry hala Kraków

Celem organizowanego Biegu było wyróżnienie osób wykonujących zawód kelnera z pasją oraz restauracji, które cenią sobie wysoką jakość obsługi kelnerskiej i chcą pochwalić się nią przed szerszą publicznością. W odróżnieniu od innych miast, w których organizowane są Biegi Kelnerów Targi w Krakowie postawiły na merytorykę. Dlatego poza konkurencjami stricte zręcznościowymi kelnerzy musieli wykazać się sporą wiedzą z zakresu obsługi klienta restauracji, prezentując przed jury m.in. różne techniki nakrycia stołu.