Polacy pokochali nowoczesne odkrywanie restauracji. Festiwal pod hasłem #FoodLooksGood zgromadził w restauracjach ponad 135 tys. gości. Polska edycja Restaurant Week jest już siódmym największym wydarzeniem kulinarnym spośród wszystkich na świecie. Jest też drugim co do wielkości biletowanym wydarzeniem w kraju.
REKORDY NA SETKACH TYSIĘCY TALERZY
Zakończona właśnie siedemnasta edycja Restaurant Week Polska przyniosła falę popandemicznych rekordów. Polacy tłumnie ruszyli odkrywać popisowe menu w restauracjach poprzez nowoczesną platformę internetową. Przy stołach ponad 370 najlepszych restauracji w ponad 40 miastach zasiadło 135014 gości, prawie 12% więcej niż w poprzedniej, wiosennej edycji Festiwalu. Zaserwowano im prawie pół miliona popisowych dań. Chętnych na festiwalowe wyjście było jednak znacznie więcej:
To już szósty rekordowy Festiwal z rzędu. Zainteresowanie Restaurant Weekiem po raz kolejny znacząco przerosło nasze oczekiwania. Intensywnie pracujemy już nad tym, by w kolejne edycji móc przyjąć jeszcze więcej gości — podkreśla Marcin Wawrzeń, dyrektor Festiwalu. Ponadto więcej niż 60% gości odwiedziło nasze festiwalowe restauracje po raz pierwszy. W polskiej skali oznacza to, że frekwencja w jednej edycji Restaurant Week może być kilkukrotnie wyższa i już wiosną to wydarzenie może ponownie stać się najpopularniejszą polską biletowaną imprezą.
Rekordowa jest także ilość uratowanego na Festiwalu jedzenia, która wyniosła aż 16 200 kilogramów. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu restauracje mogły bowiem zamawiać dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Uniknęły w ten sposób strat związanych z magazynowaniem, jednej z głównych przyczyn marnowania żywności.
DOGONIĆ CHIŃSKI FESTIWAL PIEROGA
Założony w 2015 roku Restaurant Week Polska jest już siódmym najpopularniejszym wydarzeniem kulinarnym na Ziemi. Większe od polskiej edycji Festiwalu są już tylko głęboko zakorzenione w historii i kulturze inicjatywy: Oktoberfest (Niemcy; 6 milionów Gości; rok założenia 1819), Taste of Chicago (USA; 3 miliony Gości; r. zał. 1980), Festiwal Pieroga (Chiny; miliony Gości; r. zał. 278 p.n.e.), National Cherry Festival (USA; 500 tys. Gości; 1925), Melbourne Food and Wine Festival (Australia; 300 tys. Gości; 1993), Salon du Chocolat (Francja; 150 tys. Gości; 1996).
Trwają zaawansowane prace nad polskim i zagranicznym rozwojem Festiwalu. Do końca dekady, a może szybciej, chcemy by stał się czwartym najpopularniejszym wydarzeniem kulinarnym świata, zaraz po Oktoberfest, Taste of Chicago oraz chińskim Festiwalu Pieroga odbywającym się od 278 roku p.n.e. – mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, założyciele platformy festiwalowej RestaurantClub.