17 punktów handlowych o łącznej powierzchni 160 000 m2, ponad 4000 zatrudnionych pracowników, a także 28 prestiżowych nagród oraz wyróżnień konsumenckich i miliony zadowolonych klientów – to bilans 20 lat działalności sieci hurtowni Selgros Cash&Carry w Polsce. Firma obchodzi swój jubileusz i zapowiada dalszy rozwój. Otwarcie kolejnej hali pod Warszawą już w październiku.
Po sukcesie który w 1997 roku przyniosło otwarcie pierwszej hali Selgros Cash&Carry w Poznaniu postawiono na kolejne inwestycje. Początkowo firma planowała otwarcie pięciu obiektów – obecnie działa nie tylko 17 hal samoobsługowych, ale także Centrum Dystrybucyjne Transgourmet dedykowane branży HoReCa oraz Akademia Kulinarna. Od 2015 roku Selgros Cash&Carry z centralnym biurem w Poznaniu jest częścią holdingu Transgourmet, którego udziałowcem jest druga co do wielkości w Europie szwajcarska grupa handlu artykułami spożywczymi – COOP.
− Dzięki grupie Transgourmet zmienił się nie tylko kolor naszego logotypu, ale także zakres naszej działalności: dziś zaopatrujemy nie tylko klientów prowadzących działalność gospodarczą, przedsiębiorców, ale także szeroko pojętą branżę gastronomiczną, w tym punkty zbiorowego żywienia. Naszym zadaniem jest zarówno dostarczanie asortymentu, jak i wspieranie klientów w ich codziennej działalności. Selgros to już nie tylko hurtownia, ale zaplecze logistyczne i szkoleniowe. Stawiamy na doświadczenie i wiedzę, które są motorem napędowym naszego rozwoju. – mówi Cezary Furmanowicz, Dyrektor marketingu Transgourmet Polska.
Firma od początku dba o to, by zapewniać możliwie najszerszy asortyment, a w zwłaszcza produkty świeże. Hale sprzedażowe wyposażone są we własne punkty rozbioru mięsa, specjalnie wydzielone powierzchnie z owocami i warzywami czy nowoczesne stoiska przystosowane do sprzedaży ryb i owoców morza. To szczególny punkt działalności Selgros – dzięki przynależności do grupy Transgourmet firma posiada własną platformę logistyczną w Bremenhaven i system dostaw, dzięki którym do wszystkich hal w Polsce trafiają morskie specjały z całego świata. Ponadto posiada trzy profesjonalne marki własne produktów, dopasowane do potrzeb klienta: Transgourmet Premium, Transgourmet Quality oraz Transgourmet Economy.
W październiku otwarta zostanie nowa hala Selgros w Mysiadle pod Warszawą. Będzie to 18 punkt handlowy firmy w Polsce.