20 lat Telepizzy

Newsy

20 lat Telepizzy

22 czerwca 2012

Już od 20 lat Telepizza działa w Polsce, stając się jedną z największych sieci lokali gastronomicznych na naszym rynku i liderem w dostawie pizzy do klienta. Jak podkreślają władze spółki, pozycja ta będzie umacniana poprzez nowe otwarcia, wprowadzanie nowości do menu oraz zintensyfikowane działania marketingowe.

Przez 20 lat działalności w Polsce Telepizza przeszła wiele pozytywnych zmian. Dotyczyły one zarówno atrakcyjności lokali jak i samego menu. Od czasu kiedy pierwszy lokal powstał w Warszawie, obecnie spółka ma ich 113 i nie zamierza na tym poprzestać i tylko w tym roku chce otworzyć kolejnych siedem. Zawdzięcza to w dużej mierze wprowadzonemu w 2001 roku systemowi franczyzowemu, w którym prowadzonych jest niemal połowa restauracji. I właśnie ten model biznesowy ma być kluczem do dalszego rozwoju Telepizzy w Polsce.

Mamy wiele propozycji od potencjalnych franczyzobiorców, którzy chcą prowadzić lokale pod naszą marką. Nie ma więc czasu na świętowanie, ponieważ osób zainteresowanych współpracą z nami jest naprawdę bardzo dużo – mówi Iwona Olbryś, Dyrektor Generalny Telepizza sp. z o.o. Naszym celem nie jest jednak otwieranie jak najwięcej ich ilości, ale by faktycznie były to dobrze prosperujące biznesy, przynoszące profity sowim właścicielom. Prowadzimy rozmowy z kilkunastoma potencjalnymi franczyzobiorcami i myślę, że już po EURO, kilka z nich zakończy się podpisaniem umowy.

Spółka zapowiadała już na początku roku, że obecnie chciałaby się skupić na mniejszych miejscowościach od 50 tys. do 100 tys. mieszkańców. Nie wyklucza jednak kolejnych otwarć w dużych miastach, np. Warszawie. Wszystko zależy od potencjału miejsca i co oczywiste zaangażowanie osoby chcącej otworzyć lokal. Naszym atutem jest dostawa i pod tym względem chcemy umacniać pozycję lidera, zastrzega Iwona Olbryś. Cały czas otwarta pozostaje również sprawa ekspansji sieci poprzez otwieranie nowych, mniejszych  placówek przy stacjach benzynowych. Tu również jednak decydujące znaczenie ma potencjał lokalizacji i szczegółowa kalkulacja biznesowa. Jak twierdzi Iwona Olbryś, rodzimy rynek gastronomiczny posiada jeszcze bardzo duży potencjał rozwoju. Jego dynamika wzrostu będzie zależała jednak od nastrojów konsumentów i ich gotowości do wydawania pieniędzy, jednak już teraz dobrze przygotowując grunt pod działalność gastronomiczną można śmiało liczyć na sukcesy.

Ostatnie działania marketingowe w Telepizzy były mocno powiązane z inauguracją i przebiegiem EURO 2012. Na długo przed mistrzostwami wszystkie lokale zostały przygotowane tak by były jak najbardziej atrakcyjnym miejscem spotkań także dla kibiców z Europy. Jak twierdzi jednak Iwona Olbryś należy pamiętać, że Mistrzostwa są znaczącym ale jednorazowym wydarzeniem i wszelkie działania spółki np. związane nowymi propozycjami w menu są skierowane na rodzimego polskiego klienta. Planujemy wiele atrakcji na czas EURO. Są to konkursy, które już trwają w naszych lokalach jak również eventy, w trakcie turnieju. Ze względu na korzenie naszej marki, wiele atrakcji planujemy w miastach, w których zakwaterowani będą piłkarze i kibice reprezentacji z Półwyspu Iberyjskiego, a więc Hiszpania i Portugalia, zakończyła Dyrektor Generalna Telepizza Polska.