Przez ostatnie pół roku Związek Polskie Mięso zachęcał polskich konsumentów do aktualizacji wiedzy na temat drobiu i wieprzowiny, a także poprzez szereg działań prezentował walory kulinarne i wartości odżywcze mięsa. Ideą kampanii, realizowanej pod hasłem „Białe czy czerwone? Pewne jest jedno. Polskie mięso.”, było obalanie szkodliwych mitów i prezentacja najnowszych faktów dotyczących spożywania drobiu i wieprzowiny. Ważny element projektu stanowiła edukacja z zakresu pochodzenia mięsa – wskazanie cech i zalet polskiego drobiu i wieprzowiny w ujęciu rynku wewnętrznego oraz eksportu. W ramach akcji zrealizowano aktywności w kanałach off- i online, które przyczyniły się do popularyzacji i aktualizacji informacji na temat drobiu i wieprzowiny – mięs wartościowych, bezpiecznych, zdrowych i najwyższej jakości.
Kampania „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.” była obecna w programach śniadaniowych i audycjach tematycznych w telewizji, podczas których wypowiadali się eksperci i autorytety naukowe. W prasie branżowej, w tytułach kulinarnych, lifestylowych oraz ogólnoinformacyjnych pojawiło się łącznie ponad 100 artykułów, wywiadów i wzmianek dotyczących tematyki kampanii. Aktywności w ramach projektu objęły również Facebook, Instagram oraz dedykowaną stronę pewnejestjedno.pl. Ogółem zasięg kampanii (liczba potencjalnych kontaktów odbiorców z informacją) wyniósł około 2,5 mld, a szacunkowa liczba odbiorców przekazu to 4,1 mln osób.
Ponadto Związek Polskie Mięso zrealizował konferencję prasową oraz cykl spotkań informacyjno-promocyjnych dla dziennikarzy – merytoryczne i kulinarne wydarzenia z polskim mięsem w roli głównej, miały nie tylko wymiar edukacyjny, ale dostarczyły również niezapomnianych wrażeń smakowych wszystkim uczestnikom.
– Sukces I edycji kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.” zachęcił nas do kontynuowania tego projektu. Dzisiaj z całą pewnością mogę powiedzieć, że sukces kolejnej edycji jest jednoznacznym wskazaniem do tego, by kampania na stałe wpisała się w działania Związku Polskie Mięso – uważa Witold Choiński, Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso – W temacie popularyzacji rzetelnej wiedzy na temat mięsa nadal jest wiele do zrobienia, jednak po doświadczeniach z dwóch ostatnich lat widzimy, że nasze wysiłki w tym obszarze przynoszą spodziewane efekty. Aktualnie branża mięsna, jak i wiele innych gałęzi naszej gospodarki, staje przed bezprecedensowym wyzwaniem związanym z pandemią koronawirusa. Polskie zakłady stają na wysokości zadania, by utrzymać łańcuchy dostaw i by nadal oferować konsumentom bezpieczne produkty najwyższej jakości. Liczę na to, że gdy tylko wrócimy do normalności, będziemy mogli zrobić jeszcze wiele dla promocji walorów polskiego mięsa – podkreśla Prezes Choiński.
Projekt wsparli: ekspert merytoryczny, prof. dr hab. SGGW Agnieszka Wierzbicka, uznany szef kuchni Marcin Budynek oraz kucharz i popularny dziennikarz Tomasz Jakubiak wraz z dietetyczką Agatą Dąbrowską w roli ambasadorów akcji.
Cały projekt sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.