Co trzecia osoba jest zdania, że toaleta w pracy sprawia wrażenie „nieświeżej” – badanie przeprowadzone przez firmę SCA, właściciela marki profesjonalnych rozwiązań higienicznych Tork „Europejski barometr opinii nt. toalet publicznych” ujawnia zwyczaje toaletowe Polaków.
Firma ta zbadała różnice między Polską a sześcioma innymi krajami europejskimi. 86% Polaków twierdzi, że zawsze myje ręce po wizycie w toalecie. We Francji liczba ta wynosi 76%. 37% Polaków jest zdania, że toaleta w miejscu pracy często sprawia wrażenie „nieświeżej”. W Finlandii tego zdania jest tylko 10% zapytanych. Badanie dotyczące toaletowych zwyczajów Europejczyków zostało zainspirowane Światowym Dniem Toalet obchodzonym 19 listopada.
W badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy SCA przez Easyresearch/Questback zapytano 2500 Europejczyków o ich zwyczaje toaletowe w miejscu pracy. Polacy są skrupulatni, jeśli chodzi o mycie rąk po wizycie w toalecie, 86% respondentów utrzymuje, że myje ręce zawsze, a 14% – przeważnie.
– Dbałość o higienę rąk to podstawa naszego zdrowia. Wirusy mogą przetrwać na często dotykanych powierzchniach, jak np. włączniki światła, przyciski do spuszczania wody, krany czy klamki, nawet do 72 godzin. Biorąc pod uwagę, że używamy naszych dłoni do prawie wszystkiego, a bakterie z rąk mogą łatwo przedostają się do ust, prawidłowa higiena dłoni jest kluczowa, aby zmniejszyć rozprzestrzenianie się zarazków – mówi Katarzyna Szczęsna, Product & Market Manager w firmie SCA.
Badanie „Europejski barometr opinii nt. toalet publicznych” zostało wykonane z okazji Światowego Dnia Toalet, który obchodzimy 19 listopada – wydarzenia zainicjowanego przez organizację non-profit World Toilet Organization – w celu uwidocznienia problemów występujących w sanitariatach na całym świecie.
– Uważamy, że ważne jest naświetlenie opinii użytkowników na temat higieny w toaletach oraz różnic występujących pomiędzy poszczególnymi krajami. Jednocześnie chcemy podkreślić znaczenie prawidłowej higieny rąk – mówi Katarzyna Szczęsna z firmy SCA.
W badaniu firmy SCA wzięło udział 300 Polaków, w sumie swoją opinię wyraziło 2500 Finów, Belgów, Niemców, Anglików, Francuzów, Polaków i Szwedów. W badaniu w równym stopniu uczestniczyli mężczyźni i kobiety w wieku od 20 do 64 lat.
Top lista – odsetek osób myjących ręce po wizycie w toalecie
Anglia 89%
Niemcy 89%
Finlandia 89%
Szwecja 87%
Polska 86%
Francja 76,5%
Belgia 76%
Top lista – odsetek osób sądzących, że toaleta w miejscu pracy często sprawia wrażenie brudnej
Finlandia 10%
Szwecja 22%
Anglia 35%
Niemcy 35%
Polska 37%
Belgia 40%
Francja 48%