Spółka Subway, ma zamiar otworzyć w tym roku w krajach Europy Środkowej i Wschodniej aż 170 nowych restauracji. Najwięcej nowych restauracji, ponad 100, sieć franczyzowa chce otworzyć w Rosji. Kolejne nowe filie planuje otworzyć także w Bułgarii, na Słowacji i w Czechach. W Polsce marka ta chce założyć kolejnych 15 nowych restauracji. Pod koniec roku ilość restauracji sieci Subway w Europie Środkowej i Wschodniej powinna wzrosnąć do ponad 400.
– Nowe restauracje w Polsce powinny powstać na przykład po raz pierwszy w Radomiu, Radomsku, Kielcach, będziemy się też jednak dalej rozwijać się w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Szczecinie i innych miastach, w których zostały już otwarte pierwsze restauracje. Wszystko będzie jednak zależało od konkretnych rozmów z poszczególnymi franczyzantami – mówi menedżer rozwoju sieci Subway na Europę Środkową i Wschodnią, Martin Princ.
Także sieci fast-foodowe jeszcze w pierwszej połowie ubiegłego roku odczuły efekty kryzysu, druga połowa roku nosiła już jednak oznaki ożywienia. – W drugiej połowie ubiegłego roku wykazywaliśmy bardzo solidne zwiększenie sprzedaży. Dzięki temu w ramach regionu Europy Środkowej i Wschodniej osiągnęliśmy za cały ubiegły rok poziom 17 procent. Oczekujemy, że co najmniej taki sam trend utrzyma się także w tym roku – mówi Martin Princ.
Sieć Subway zacznie w tym roku testować w Polsce wprowadzenie nowych menuboardów. Jeżeli sprawdzą się, sieć wprowadzi je także w innych krajach. – Menuboardy będą rozdzielały sandwicze na trzy grupy cenowe, co ułatwi naszym klientom dokonanie wyboru nawet przy tak szerokiej ofercie produktów. Chcemy także poszerzać ofertę zup oraz menu śniadaniowych w kolejnych restauracjach – poinformował Martin Princ.
W ubiegłym roku sieć otworzyła w Europie Środkowej i Wschodniej ponad 80 nowych restauracji i dzięki temu osiągnęła w tym regionie liczbę 250 restauracji. W całej Europie sieć eksploatuje blisko 3000 restauracji, zaś w 95 krajach całego świata prowadzi prawie 34.000 restauracji ze świeżymi sandwiczami.