Z początkiem grudnia firma McDonald’s Polska przekazała we franczyzę aż 8 restauracji. Obiekty zlokalizowane są w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Tarnowie, Włocławku, Łodzi i Rumi.
Obecnie liczba restauracji licencyjnych wynosi 141 z ogólnej liczby 277 lokali sieci działających w Polsce. Prowadzone są przez 52 franczyzobiorców. Osoba, która zdecyduje się na ten typ działalności i zostanie przez firmę zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. zainwestowanie odpowiedniego poziomu środków finansowych, doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej, gotowość do poświęcenia 100% czasu zawodowego prowadzeniu restauracji), przechodzi trwające około roku szkolenie. Rozpoczyna je od poznania podstawowych mechanizmów działania restauracji. Kolejne etapy to umiejętność właściwego zarządzania ludźmi, aspekty finansowe, współpraca z dostawcami, marketing i promocja.
Licencjobiorca McDonald’s to samodzielny przedsiębiorca, prowadzący swoją własną restaurację pod marką i w ramach systemu McDonald’s. Inwestując własne środki finansowe korzysta on zarówno z know-how stworzonego przez korporację, jak i jej wieloletniego doświadczenia. Franczyza to najlepszy sposób na połączenie walorów dużej organizacji z elastycznością i efektywnością przedsiębiorstwa średniej wielkości.