100 restauracja Rex Concepts otwarta w Polsce

Aktualności

100 restauracja Rex Concepts otwarta w Polsce

Rex Concepts, spółka odpowiedzialna za rozwój marek Popeyes i Burger King w Europie Środkowo-Wschodniej, świętuje inaugurację swojej 100 restauracji. Nowy lokal powstał pod koniec grudnia 2024 r. w Mogilanach i była to restauracja marki Popeyes typu Drive Thru.

Rex Concepts, spółka będąca częścią funduszu McWin założonego przez Henry’ego McGoverna nieustannie rozwija segment QSR (quick service restaurant) w Polsce, Czechach i Rumunii. W Polsce firma zadebiutowała z 20 restauracjami Burger King a pierwszym uruchomionym lokalem w naszym kraju była restauracja Burger King w Słupsku. Z kolei pierwszy polski Popeyes powstał we wrocławskim Pasażu Grunwaldzkim w lipcu 2023 roku. Obecnie firma zatrudnia 2,2 tys. pracowników w regionie, konsekwentnie budując swoją pozycję lidera i będąc masterfranczyzobiorcą dla tych dwóch marek w tych trzech krajach.

Obecnie Rex Concepts posiada 27 restauracji Popeyes, z czego 11 znajduje się w Polsce, 4 w Czechach i 12 w Rumunii. W Polsce Popeyes obecny jest od 2023 roku i właśnie zadebiutował z nowym formatem – Drive Thru. Dwa pierwsze lokale tego typu otworzono w grudniu 2024 roku w Szczecinie i w Mogilanach.

Otwarcie drugiego Drive Thru Popeyes w Polsce i jednocześnie setnej restauracji Rex Concepts jest właściwie historią o pracy z zegarem, a nie z kalendarzem. To wyjątkowy projekt i zobowiązanie, które podjęliśmy. Dokładnie 87 dni zajęło nam stworzenie nowej restauracji w Mogilanach obok słynnej Zakopianki. To mniej niż 3 miesiące – mówi Michał Różycki, Szef Ekspansji Rex Concepts. Postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę, ale nasz plan był jasny – chcieliśmy otworzyć setną restaurację Rex Concepts jeszcze przed końcem roku. Udało się przed świętami Bożego Narodzenia. Przy tej okazji chciałbym podkreślić, że za każdym sukcesem naszej firmy stoją wyjątkowi i wspaniali ludzie, bez których nie dalibyśmy rady. Bardzo im za to dziękujemy – dodaje.

Nieco inaczej kształtują się liczby odnoszące się do restauracji Burger King, którymi zarządza Rex Concepts. Łącznie jest ich 73, w tym 31 w Polsce, 18 w Czechach i 24 w Rumunii. Marka ta, jako dłużej obecna na rynkach CEE, ma w portfolio RexConcepts nieco inne zadanie, stąd też inne plany dotyczące jej rozwoju. W Polsce z marką Burger King jesteśmy obecni już we wszystkich dużych miastach, dlatego zaczęliśmy rozpatrywać również te o wielkości powyżej 50 tys. mieszkańców. Duże miasta są ważne dla nas ze względu na ekspozycję, ale równie dużym motorem napędowym działań są na przykład lokale przy miejscach obsługi podróżnych oraz przy parkach handlowych – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts.

Rynek HoReCa w Polsce, według danych PMR, jest wyceniany na około 38 mld zł, a segment fast food należy do najszybciej rozwijających się w tej branży. Wartość rynku fast-food w Polsce wynosi już 10 mld zł, a w całej Europie przewiduje się jego wzrost o 10,7% rocznie do 2027 r., osiągając wartość ponad 66 mld USD.

Polacy coraz chętniej jedzą na mieście, a regularne spożywanie posiłków poza domem deklaruje już ponad 40 proc. konsumentów. Wzrost liczby lokali oraz popularność dań takich jak kurczak i burgery pokazują, że mamy do czynienia z trwałym trendem – podkreśla Jerzy Tymofiejew.

Z danych branżowych wynika, że liczba wizyt w lokalach gastronomicznych wzrosła o 4,7% w pierwszym kwartale 2024 roku, a w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przybyło aż 2,6 tys. nowych punktów z jedzeniem. Restauracje specjalizujące się w kurczaku oraz burgerach znajdują się w czołówce tego trendu, co podkreśla unikalną pozycję Popeyes w tzw. kurczakowej niszy.

Rex Concepts, z otwarciem 100 restauracji w Polsce – Popeyes w Mogilanach – potwierdza swoje ambicje, by wykorzystać potencjał rynku i dalej rozwijać marki Burger King i Popeyes. Firma dostrzega rosnące zapotrzebowanie na szybkie i wygodne rozwiązania kulinarne, dostosowując swoje działania do potrzeb nowoczesnych konsumentów.

Rex Concepts to firma z branży QSR, którą w 2022 r. założyli Olgierd Danielewicz oraz Peter Kaineder, którzy swoje doświadczenie budowali pracując m.in. z takimi markami jak KFC, Burger King i Glovo. Celem ich inicjatywy było stworzenie platformy restauracji szybkiej obsługi w Europie bazującej na wiodących markach w swojej klasie. Obecnie, firma bazuje na umowach masterfranczyzy w Polsce, Czechach oraz Rumunii dla dwóch globalnych brandów: Burger Kinga oraz Popeyes i buduje najszybciej rozwijającą się, skupioną na doświadczeniu gości platformę doskonałych, wyróżniających się i wysoce dochodowych marek QSR w Europie Środkowo-Wschodniej.

źródło: Rex Concepts

oprac. H.Handkowska