W 100. rocznicę wprowadzenia whisky Ballantine’s Finest na rynek, marka niezmiennie inspiruje zachęcając do kreowania indywidualnego planu na życie i poszukiwania tego co wartościowe.
W 1910 roku powstał flagowy produkt marki Ballantine’s – Ballantine’s Finest – szkocka whisky mieszana o złożonym, eleganckim i wyrafinowanym smaku. Historia jednej z najbardziej cenionych na świecie whisky sięga 1827 roku, kiedy George Ballantine otworzył swój sklep w Edynburgu. George Ballantine był jednym z pionierow sporządzania whisky a jego misją było oferowanie wyłącznie produktów najwyższej jakości. Zostało to docenione przez samą królową Wiktorię, która w 1895 r. przyznała marce Ballantine’s królewską gwarancję jakości – Royal Warrant of Appointment. Dodatkowe wyróżnienie – znak herbowy – King of Arms, marka otrzymała w 1938 r. od Lorda Lyona jako symbol najwyższej jakości szkockiej whisky. Herb, który do dzisiaj widnieje na każdej butelce whisky Ballantine’s przedstawia szkocką flagę oraz cztery żywioły: ziemię – jako początek idealnej mieszanki słodowej, wodę – drugi żywioł niezbędny do życia, ogień – serce procesu wytwarzania whisky oraz powietrze – ostatnia faza.
George Ballantine zainspirował w przeszłości wielu w świecie whisky swoją osobowością i kreatywnością. W setną rocznicę pojawienia się Ballantine’s Finest na rynku marka zachęca do kreatywnego podejścia do codzienności oraz poszukiwania własnej drogi do wyznaczonych celów w ramach kampanii wizerunkowej „Plan Ballantine‘s”, która pod hasłem „Ten sam kierunek, ale własna droga” wskazuje na potrzebę kreowania alternatywnego, indywidualnego planu na życie.