Obserwatorzy trendów kulinarnych są zgodni co do tego, że tendencją, która będzie miała coraz większy wpływ na biznes gastronomiczny jest ograniczanie ilości spożywanego mięsa.

Wyzwanie limitowania mięsa w swojej diecie podejmuje już nie tylko ideologicznie nastawione do życia pokolenie Z, które w swoim systemie wartości ma zakorzenioną wiarę, że swoimi wyborami może zmienić świat na lepsze. Wielu z nas rozważa dietę wegetariańską, nie każdy jednak jest gotowy na radykalną i całkowitą rezygnację z mięsa w jadłospisie. Dla tych osób Pizza Hut wprowadza pierwszą w Polsce, limitowaną pizzę MEATamorfoza z oryginalnym składnikiem Beyond Meat.

Beyond Meat to roślinna alternatywa mięsa, która ma wszystkie atrybuty „prawdziwego” mięsa: podobny wygląd, smak, zapach, strukturę i konsystencję. MEATamorfoza to specjalnie skomponowana przez Pizza Hut pizza, o składnikach dobranych w taki sposób, aby Beyond Meat idealnie się z nimi komponował. Oprócz tego Pizza Hut pozostawia swoim gościom dowolność i pole do eksperymentów – w każdej restauracji oferującej MEATamorfozę można bezpłatnie wymienić dowolny, mięsny składnik pizzy na Beyond Meat!

Dlaczego Pizza Hut zdecydowało się na taki krok?

- Jesteśmy świadomi, jak ważnym trendem jest ograniczanie ilości jedzonego mięsa. Trzymamy rękę na pulsie i chcemy wyjść naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu jego roślinnymi alternatywami. Prognozy dla rynku gastronomicznego są jasne: z roku na rok przybywa osób, które decydują się na dietę roślinną. Chcemy pokazać, że nawet tak popularne danie jak pizza może z powodzeniem odpowiadać na tendencje rynku gastronomicznego. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom gości – żaden biznes nie funkcjonuje w oderwaniu od trendów – odpowiada Tomasz Kwieciński, Digital Communication Manager Pizza Hut.

Jak decyzja Pizzy Hut może wpłynąć na rynek? Jak jest komentowana przez przedstawicieli organizacji promujących „roślinny” styl życia? Weronika Pochylska, Senior Public Relations Manager Roślinnie Jemy mówi: Decyzja Pizza Hut doskonale zamyka rok 2019, który został okrzyknięty rokiem weganizmu m.in. przez "The Economist" - jeden z najbardziej opiniotwórczych magazynów na świecie. Znalazło to odzwierciedlenie w również w decyzjach tych marek, które w swoim DNA nie mają weganizmu.

 

Najpopularniejsze