Colors: Blue Color

Trwa sezon na grzyby, które doskonale sprawdzają się przede wszystkim w tradycyjnej kuchni polskiej, choć nie tylko. Ich wygląd, aromat i smak nadają daniom cech świeżości. Zwłaszcza, gdy są wcześniej podsmażone na tłuszczu.

Rynek HoReCa powoli staje na nogi – goście coraz odważniej planują swoje spotkania na mieście i znów chętniej poznają nowe smaki. Pomaga w tym także okres urlopowy i to, że aż 79% z 81% ankietowanych osób* deklaruje, że wybierze wakacje w kraju.

Jarek Walczyk, kucharz, prezes Klubu Szefów Kuchni i Magda Wieczorek, która na co dzień zajmuje się opracowywaniem strategii żywieniowych oraz suplementacją dla sportowców rozpoczęli nowy projekt skierowany do hoteli i osób, które chcą się zdrowo odżywiać i dbać o swój układ immunologiczny.

Polacy, podobnie jak w krajach zachodnich, coraz częściej jedzą poza domem i chętniej niż kiedykolwiek wcześniej odwiedzają restauracje. Z raportu „Polska na Talerzu 2019” przeprowadzonego w kwietniu 2019 r. przez IQS wynika również, że przy wyborze miejsca, szczególne znaczenie ma smak serwowanych potraw i chęć poznania nowych smaków.

Epidemia koronawirusa zmienia oblicze gastronomii. Jedną z nowości, które wprowadziła na polski rynek, są „restauracje widma” – czyli takie, które nie posiadają sali dla gości i działają tylko w dowozie. Sprawdzamy plusy i minusy takiej działalności.

Czy szykuje się Wam praca na podwyższonych obrotach w sezonie wakacyjnym? Przyśpieszenie jest odczuwalne, ruch wzmożony, praca personelu również musi być coraz szybsza, aby wszystkich obsłużyć w jak najkrótszym czasie. To nic nowego dla restauratorów i kucharzy oraz pozostałych osób pracujących w branży.

Najpopularniejsze