Najważniejszym składnikiem grillowania jest dobrej jakości mięso wołowe. Polędwica, antrykot, rostbef, a może łata? Tak naprawdę każdy z tych elementów idealnie nadaję się na rożen, jednak końcowy efekt będzie zasadniczo różny.

Mistrzowski kunszt w grillowaniu osiągnąć można w miarę szybko, jeśli do pracy podchodzi się z sercem. Nikt nie uczy się w ciągu pięciu minut, trzeba więc naprawdę się przyłożyć, stosować odpowiednie składniki, odpowiedni czas smażenia – po prostu znać podstawowe tajniki kulinarne, o czym niewątpliwie niektórzy kucharze zapominają.

Coraz częściej w restauracjach ze strony gości padają pytania o dania wegetariańskie lub wegańskie. I chociaż szefowie coraz częściej starają się mieć odpowiednią ofertę w karcie, to nie zawsze jest ona na tyle atrakcyjna, by „wyrobiony” klient został nią zachwycony lub choćby zainteresowany.

Do smażenia, pieczenia i jako dodatek do potraw – tłuszcze zajmują ważne miejsce w gastronomii. Na przestrzeni lat zwiększyła się wiedza na temat tłuszczów i ich stosowania. Co więcej, restauratorzy i kucharze nie stają już przed wyborem pomiędzy tłuszczem tylko i wyłącznie stabilnym, a tym o wysokich walorach odżywczych. Tłuszcze łączą w sobie funkcjonalność i wysoki poziom żywieniowy. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się tłuszcze roślinne.

Coraz więcej restauracji stawia na otwartą kuchnię. Gotowanie na oczach gości ma wiele zalet. Pozwala kucharzowi zaprezentować swoje umiejętności i wejść w interakcję z klientami. Ci zaś doceniają potrawy przygotowane specjalnie dla nich z wysokiej jakości składników. Cenią sobie też czystość i warunki, w jakich pracuje kucharz. Co zrobić, aby klienci jedli oczami, a restauracja świeciła przykładem, dosłownie i w przenośni?

W gastronomii mówi się, że to właśnie pyszna kuchnia ma przyciągać do nas gości i budować sukces restauracji. Faktem jest jednak, iż na powodzenie biznesu wpływa o wiele więcej czynników niż nam się wydaje. Restauracja jest miejscem na które składa się kuchnia, ludzie którzy ją tworzą oraz pomysł, który rozbudowywany ma za zadanie zapewnić nam ciągłość na rynku gastronomicznym. Jeszcze kilka lat temu o wiele łatwiej było wypromować lokal i choć obecnie posiadamy więcej środków i możliwości jest coraz trudniej.

Filozofia zero waste staje się popularna i coraz częściej spotykana w gastronomii. Co prawda w branży HoReCa na marnowanie jedzenia po prostu nie można sobie pozwolić, zarówno z punktu widzenia etyki, jak i matematyki. A wyrzucanie jedzenia się nie opłaca.

Najpopularniejsze