Rynek HoReCa powoli staje na nogi – goście coraz odważniej planują swoje spotkania na mieście i znów chętniej poznają nowe smaki. Pomaga w tym także okres urlopowy i to, że aż 79% z 81% ankietowanych osób* deklaruje, że wybierze wakacje w kraju.

Jarek Walczyk, kucharz, prezes Klubu Szefów Kuchni i Magda Wieczorek, która na co dzień zajmuje się opracowywaniem strategii żywieniowych oraz suplementacją dla sportowców rozpoczęli nowy projekt skierowany do hoteli i osób, które chcą się zdrowo odżywiać i dbać o swój układ immunologiczny.

Ciężko zaprognozować, jak długo trwać będzie pandemia oraz z jakimi restrykcjami społecznymi i ekonomicznymi będziemy musieli się zmierzyć nadchodzącej jesieni. Nasza branża znalazła się w bardzo trudnej sytuacji na skutek lockdownu. Restauracje przekonały się, co znaczy uczucie bezradności oraz niepewności, sytuacji, której nie dało się zaprognozować ani ocenić pod kątem bezpieczeństwa swojego oraz pracowników.

Polacy, podobnie jak w krajach zachodnich, coraz częściej jedzą poza domem i chętniej niż kiedykolwiek wcześniej odwiedzają restauracje. Z raportu „Polska na Talerzu 2019” przeprowadzonego w kwietniu 2019 r. przez IQS wynika również, że przy wyborze miejsca, szczególne znaczenie ma smak serwowanych potraw i chęć poznania nowych smaków.

Epidemia koronawirusa zmienia oblicze gastronomii. Jedną z nowości, które wprowadziła na polski rynek, są „restauracje widma” – czyli takie, które nie posiadają sali dla gości i działają tylko w dowozie. Sprawdzamy plusy i minusy takiej działalności.

Czy szykuje się Wam praca na podwyższonych obrotach w sezonie wakacyjnym? Przyśpieszenie jest odczuwalne, ruch wzmożony, praca personelu również musi być coraz szybsza, aby wszystkich obsłużyć w jak najkrótszym czasie. To nic nowego dla restauratorów i kucharzy oraz pozostałych osób pracujących w branży.

Najpopularniejsze