Colors: Purple Color

Gastronomia jest jedną z branż, w którą koronawirus uderzył najmocniej. Co najmniej co trzeci lokal może nie przetrwać kryzysu i na stałe zniknie z kulinarnej mapy Polski – wynika z analizy specjalistów firmy Dotykačka. W trudnej sytuacji są zwłaszcza małe, rodzinne przedsiębiorstwa, które zostały pozbawione środków do życia. – Sytuacja wielu jest naprawdę dramatyczna – mówi restaurator Wojciech Modest Amaro. – Tu nie ma winnych czy niewinnych. Dlatego nie potrafię jednoznacznie ocenić tych, którzy zdecydowali się, mimo obostrzeń, otworzyć lokale.

Kulinarna oferta Lublińca niedawno wzbogaciła się o nową restaurację. Koku Sushi wystartowało i realizuje zamówienia na wynos oraz w dostawie. Po odmrożeniu gastronomii z pewnością powita gości w swoim lokalu.

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) apeluje o szybkie udzielenie dodatkowego wsparcia dla zamkniętych firm gastronomicznych. Proponuje wprowadzenie zwolnionych z PIT i ZUS bonów o wartości 560 zł miesięcznie na posiłki dla pracowników – finansowanych dobrowolnie przez pracodawcę.

Jak się okazuje wzorce i dążenie do ideału nie tylko obecne są w świecie fitness czy mody. Swoje ideały mają również warzywa. Odpowiednia wielkość, kształt, określony gatunek. Co dzieje się jednak z tymi, które odbiegają od powszechnie przyjętej normy?

Branża gastronomiczna przeżywa trudne chwile. Obostrzenia, które uniemożliwiły zapraszanie gości do lokali znacznie wpłynęły na nastroje właścicieli i pracowników. Są jednak takie miejsca, gdzie zapał i chęć przetrwania są silniejsze niż covid. Wielu restauratorów nie poddaje się - a co więcej - wykorzystuje lockdown do rozwijania kompetencji swojego zespołu. Połączenie sił dwóch popularnych restauracji pozwoliło na efektowną wymianę doświadczeń.

Kalendarium

Najpopularniejsze