MADE Restaurant w Gdyni

MADE Restaurant w Gdyni

09 listopada 2018

Lokalne spotkania liderów polskiej gastronomii w 2018 roku przebiegają pod wspólnym hasłem BĄDŹ TRZY KROKI PRZED I… ZARABIAJ. Precyzyjnie dobrani eksperci – praktycy już 28 listopada w Hotel Courtyard by Marriott w Gdyni,  podczas prelekcji podzielą się swoimi sposobami, narzędziami i doświadczeniem. Kogo posłuchacie?

PANEL MIĘDZYNARODOWY MADE RESTAURANT GDYNIA 2018

Jak pracują polscy kucharze u nas, a jak w Norwegii? Gdzie jest klucz do ich efektywności i lojalności?

O różnicach kulturowych w systemach rekrutacji i motywacji pracowników będą w Gdyni mówić: Willy Solvang i Przemysław Woźny. Tytuł ich prelekcji to ?Różnice kulturowe, a systemy rekrutacji i motywacji pracowników.” Willy Solvang to dyrektor gastronomii wszystkich restauracji marki GARD w Europie. Zdobywał doświadczenie w restauracjach odznaczonych gwiazdkami Michelin, takich jak Statholdergaarden i Oro w Oslo. Ma także doświadczenie w prowadzeniu własnej restauracji: Cavatelli Mat og Vinhus w Alesund. Przemysław Woźny to szef kuchni Hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront oraz Restauracji G?RD Nordic Kitchen, gdzie pracuje od 2015 roku. Jest szefem kuchni, który stworzył menu dla pierwszych równocześnie otwierających się restauracji GARD Nordic Kitchen w Gdyni i Amsterdamie. Kolejne powstające w Europie (Bruksela i Oslo) restauracje tej marki zawdzięczają swoją unikatową kartę menu właśnie temu utalentowanemu Polakowi.

Jak dotrzeć do najlepszych szefów kuchni i kucharzy w Europie? Jak ich zatrudnić w swojej restauracji?

O temacie trendów, szans i zagrożeń w zakresie rynku pracy w gastronomii opowie podczas konferencji ekspertka w zakresie HR dla gastronomii: Ekaterina Starodubtseva (Creative Search), która jest dyrektorką i współwłaścicielką agencji rekrutacyjnej Creative Search. Ekaterina prowadzi równolegle także szereg niezależnych projektów w zakresie konsultingu: jest organizatorką i autorką meet-upów dla specjalistów HR z branży gastronomicznej, jest partnerką medialną międzynarodowego kongresu szefów kuchni Fontenegro w Kijowie, organizatorką programu dla szefów podczas Gastreet International Show. Podróżuje i bierze udział we wszystkich najważniejszych uroczystościach m.in. The World’s 50 Best Restaurants. Spotkanie z nią to powiew światowej gastronomicznej świeżości.

Trendy biznesowe w międzynarodowej gastronomii

O tym, czym teraz żyje gastronomia za granicą, jakie są najnowsze światowe biznesowe trendy w tej branży i które z pomysłów warto spróbować przenieść na grunt polski będzie opowiadać w Gdyni Hanna Wencka (Aviko), która na co dzień współpracuje z takimi krajami jak Węgry, Rumunia, Czechy, kraje Bałtyckie i Rosja, ale ma też szeroką wiedzę na temat rynków zachodnich. Podczas swojego wystąpienia prelegentka poruszy temat nadchodzących trendów w gastronomii:

  • Jakie przełożenie w biznesie mają zmiany w naszym stylu życia i jakie są w związku z tym aktualne trendy w gastronomii?
  • Czego poszukuje dzisiejszy konsument w ofercie restauracji?
  • Na które trendy warto zwrócić szczególną uwagę, by być 3 kroki przed konkurencją?
  • Co cieszy się największą popularnością w Niemczech?
  • Dokąd zmierza gastronomia w Wielkiej Brytanii?

MADE RESTAURANT GDYNIA – SZCZEGÓŁY PROGRAMU

Wrocław, Trójmiasto, Poznań, Kraków i Warszawa – tak wędruje MADE RESTAURANT. MADE Restaurant ma wymiar lokalny i obejmuje całą Polskę. Jest mocno merytorycznie, porusza tematy szczegółowo, lokalnie i networkingowo. Program gdyńskiego spotkania MADE Restaurant powstał we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, po analizie potrzeb tego konkretnego rynku. Na scenie hotelu Courtyard by Marriott staną praktycy z zauważalnymi sukcesami na koncie. Program wydarzenia został podzielony na następujące bloki tematyczne:

– Bądź 3 kroki przed… Dzięki motywacji. W ramach tego bloku porozmawiamy m.in. o popularnym w ostatnim czasie temacie znaczenia pasji w poszukiwaniu motywacji do działania (Tomasz Habdas, W szczytowej formie). Czy łączenie pasji z pracą zawodową zawsze jest dobre? Czy praca zawodowa, by była wartościowa, musi być życiową pasją? Kiedy to pomaga, a kiedy przeszkadza? Maciej Sobolewski, przedstawiciel marki BOBBY BURGER opowie o nowym, niestandardowym projekcie firmy, angażującym sportowców w jej promowanie, a Agnieszka Małkiewicz i Katarzyna Derdzińska (MADE) poprowadzą debatę szukającą odpowiedzi na pytanie, jak zmotywować i zatrzymać najlepszego kelnera? Dlaczego mamy w Polsce problem z obsługą w restauracjach, mimo wciąż wzrastającego poziomu serwowanej kuchni? Dlaczego warto inwestować w kelnera, mimo wpisanej w ten zawód fluktuacji? Czy rzeczywiście musi być ona wpisana w ten zawód? W dyskusji na ten temat wezmą udział: Grzegorz Wejer (Winne Pola), Damian Godek (Rada Miasta), Grzegorz Labuda (Szafarnia 10), Łukasz Dmochowski (Ewa Zaprasza), Gaweł Czajka (Cały Gaweł).

– Bądź 3 kroki przed w… Zarządzaniu biznesem. W tym bloku pojawią się tematy związane z finansami. Czy prowadzenie analizy kosztów, zysków, strat, przychodów w restauracji, często otwieranej jako spełnienie marzenia to zbędna buchalteria, czy konieczność? Jak sprawić, by nasz koncept nie dołączył do niechlubnych statystyk mówiących, że 9 na 10 restauracji przetrwa zaledwie 2 lata? Jakie mechanizmy stoją za sukcesem biznesowym? O tym mówić będą: Katarzyna Derdzińska (MADE Progress), Tomasz Habdas (MADE Progress), Mariusz Zawadzki (Tapas de Rucola, Grono di Rucola, Mondo di Vinegre), Eryk Jóźwiak (Winterhalter), a także Rafał i Piotr Wałęsowie (Sztuczka).

– Bądź 3 kroki przed w… Marketingu. Podczas wystąpień w ramach tego bloku porozmawiamy o aspekcie CSR w gastronomii. Czy CSR to jedynie “zabieg” marketingowy, czy prawdziwa wartość dodana dla naszego konceptu? O tym mówić będzie Katia Roman-Trzaska (Fundacja “Samodzielność od kuchni”) oraz Rafał Niewiarowski (Dym na Wodzie) Pojawi się również temat storytellingu (Agnieszka Małkiewicz, MADE) oraz niestandardowych działań marketingowych (projekt MADE Travel by Liebherr – opowiadać o swoim udziale w projekcie będzie Ewa Malika Szyc Juchnowicz – restauracje Malika i Machina Eats&Beats). Z kolei Agnieszka Haponiuk (Trójmiasto.pl), Ewelina Potocka (Radio Gdańsk) oraz Bartosz Filipowicz (Falla) wezmą udział w dyskusji o influencer marketingu. Dlaczego i jak influencerzy wpływają na to, gdzie i co jemy? W jaki sposób pokazywać jedzenie w social mediach, żeby ludzie przyjechali do naszej restauracji z drugiego końca miasta?

Pełen program, lista ekspertów i partnerów oraz program wrocławskiej edycji MADE Restaurant dostępne są na stronie: https://maderestaurant.pl/konferencja-gastronomiczna-gdynia/