Młodzi kucharze poznali kuchnię surf and turf na Mikserze Kulinarnym

Wydarzenia

Młodzi kucharze poznali kuchnię surf and turf na Mikserze Kulinarnym

26 marca 2018

Tematem przewodnim ostatniego Miksera Kulinarnego było surf and turf, czyli połączenie wołowiny i owoców morza. W edukacyjnym spotkaniu z cyklu Szef dla Młodych Talentów udział wzięło 270 uczniów szkół gastronomicznych.

Marcowy Mikser Kulinarny przyciągnął do Akademii Inspiracji Makro w Warszawie 270 młodych kucharzy z całej Polski. Na uczestników spotkania w ramach programu Szef dla Młodych Talentów czekały aż cztery bloki tematyczne. Szkolenie o owocach morza poprowadzili Piotr Zych, starszy specjalista ds. ryb w Makro oraz Wim Van Damme z Le Petit Pêcheur. Zaprezentowali oni takie produkty, jak m.in. ostrygi, małże okładniczki, vongole czy mule oraz opowiedzieli o innowacyjnym sposobie transportu skorupiaków. Alicja Wierzbicka i Józef Wojewódzki z Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego przybliżyli młodzieży sposoby hodowli, klasyfikacji i pakowania wołowiny oraz system certyfikacji QMP (Quality Meat Program). Natomiast sommelier wodny i ekspert Coca-Cola Matias Glusman wyjaśnił, dlaczego woda jest ważną kategorią w branży HoReCa i zaprosił do degustacji wody Kropla Delice.                                                                              

Specjalny pokaz kulinarny z wołowiną i owocami morza w roli głównej poprowadził Paweł Serafin, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Wspólnie z uczestnikami przygotował m.in. polędwicę wołową z małżami św. Jakuba, panko i szparagami czy szponder wołowy z aronią, skorzonerą i sosem porto.

Na najbardziej aktywnych uczestników spotkania czekały nagrody, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN. Młodzi kucharze mieli także okazję sprawdzić swoją wiedzę w teście po Mikserze. Dwie osoby, które zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – tygodniowy staż w hotelu Bristol w Warszawie.

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii. Partnerami Miksera Kulinarnego byli: Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, które opracowało system certyfikacji QMP (Quality Meat Program) oraz Le Petit Pêcheur. – producent owoców morza najwyżej jakości.