Rafał Krzycki: Słuchamy restauratorów i wychodzimy im naprzeciw

Wydarzenia

Rafał Krzycki: Słuchamy restauratorów i wychodzimy im naprzeciw

24 października 2017

Rozmowa z Rafałem Krzyckim – organizatorem cyklicznej konferencji Gastro Meeting, adresowanej do branży HoReCa, pomysłodawcą i organizatorem formuły Business Speed Dating w Polsce.

Na rynku odbywa się dużo konferencji i eventów dla branży HoReCa. Czym Gastro Meeting różni się od innych?

Gastro Meeting jest jedyną konferencją branżową, której merytoryczna część tworzona jest przez samych restauratorów i osoby ściśle związane z branżą HoReCa. Postawiliśmy na scenę otwartą. Chcieliśmy, żeby to restauratorzy powiedzieli nam, jakie tematy są dla nich najciekawsze i o czym chcą rozmawiać. Tak zrodził się pomysł konkursu Expert Gastro Meeting, który pomógł nam wybrać zagadnienia, jakimi żyje dzisiejsza gastronomia. Niektóre tematy mogą zaskoczyć. Swoją wiedzą podzielą się doświadczeni eksperci i praktycy działający w branży. W takcie konferencji słuchacze ocenią poszczególne prezentacje, a prelegent z najwyższą notą otrzyma tytuł Experta Gastro Meeting oraz nagrodę finansową. To wszystko tylko u nas.

Formuła Business Speed Dating wdarła się przebojem do biznesowego świata. Dlaczego cieszy się tak dużym zainteresowaniem?

Business Speed Dating to szybkie, bezpośrednie spotkania dostawców produktów i usług z osobami, które odpowiadają za zakupy po stronie klienta. Jestem pomysłodawcą i organizatorem Business Speed Dating w Polsce. Zorganizowałem już ponad 10 000 takich spotkań. Podczas konferencji, w ciągu jednego dnia, takich rozmów odbywa się kilkaset. I o to właśnie chodzi. Dostawca nie traci czasu i pieniędzy na podróże po kraju, może przedstawić swoją ofertę wielu potencjalnym klientom. Dla kupców to także wielka oszczędność czasu i szansa na nawiązanie kontaktów biznesowych.  Dodatkowo, żeby spotkania były jak najbardziej profesjonalne, przygotowaliśmy konkurs dla kupców. Trzy osoby które otrzymają najwyższe noty za prowadzenie rozmów z dostawcami, zdobędą tytuł „Professional Buyer”. Oceniane będą m.in.: wymiana danych kontaktowych i szczegółów ewentualnej współpracy oraz decyzyjność – wszystko co jest niezbędne przy tego typu rozmowach handlowych. Laureat otrzyma nagrodę finansową.

Czy konferencje branżowe są alternatywą dla targów?

Zdecydowanie tak. W dobie Internetu koncepcja targowa wyczerpuje się. Targi odwiedza coraz mniej profesjonalistów, o czym głośno mówią sami wystawcy. Idea naszych konferencji polega na tym, że zapewniamy profesjonalistom merytorykę na najwyższym poziomie i to właśnie dla tej potężnej dawki wiedzy właściciele oraz menadżerowie lokali gastronomicznych i sieci restauracji tak chętnie uczestniczą w konferencjach. Jeśli są uczestnicy, to są też dostawcy, którzy będą chcieli się z nimi spotkać, a jeśli spotkania biznesowe to tylko w formule Business Speed Dating. Jest to wręcz „odwrócona” formuła targowa – tu kupujący oczekują na dostawców przy swoich stanowiskach. Zatem ani jedna, ani druga strona tej potencjalnej transakcji nie traci czasu na poszukiwania.

Od wielu lat współpracuje Pan z branżą HoReCa. Jak zmieniła się na przestrzeni tych lat?

Coraz częściej jadamy poza domem, wydajemy na to więcej pieniędzy, mamy też większe oczekiwania i wymagania. Przed branżą gastronomiczną jest bardzo dobry czas. Mówię tu nie tylko o operatorach rynku, czyli restauratorach, właścicielach kawiarni i pubów, ale także o dostawcach. Firm pomagających prowadzić biznes gastronomiczny jest coraz więcej; działają bardzo profesjonalnie, wprowadzają na rynek mnóstwo nowych produktów i usług. Warto ich docenić. Dlatego zorganizowaliśmy konkurs dla dostawców – pod hasłem „The Best Innovation”, w którym to restauratorzy wybiorą najciekawszy produkt lub usługę wprowadzoną na rynek HoReCa. Zwycięzca otrzyma wyróżnienie, które będzie mocnym narzędziem marketingowym.

Najbliższa konferencja Gastro Meeting odbędzie się 28 listopada w hotelu Double Tree by Hilton. Uczestnictwo dla restauratorów jest bezpłatne. Szczegóły na www.gastro.bsdpoland.pl