Hotele w Polsce mają wysoki standard czystości

Wydarzenia

Hotele w Polsce mają wysoki standard czystości

03 kwietnia 2017

Jak wynika z badań, aż 59% ankietowanych Polaków przy wyborze restauracji największą uwagę zwraca na czystość lokalu[1]. Te dane wskazują, jak ważną rolę odgrywa higiena w sektorze gastronomicznym i hotelarskim. Wykorzystanie najnowszych technologii w dziedzinie sprzątania oraz zatrudnienie profesjonalnego personelu powoli staje się w Polsce standardem w branży. Dzięki temu hotele w naszym kraju są w czołówce europejskich obiektów noclegowych pod względem utrzymania czystości – znalazły się na 4. miejscu, wyprzedzając budynki z dobrze rozwiniętych krajów, takich jak Niemcy czy Austria[2].

O tym jak w odpowiedni sposób dbać o higienę w placówkach użytku publicznego będzie można się dowiedzieć podczas OGÓLNOPOLSKICH DNI CZYSTOŚCI 2017 w Warszawie organizowanych przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości. Jedną z odsłon wydarzenia będzie konferencja Jak utrzymać atrakcyjność i bezpieczeństwo budynków, która odbędzie się 26 kwietnia 2017.

Hotele w Polsce mają wysoki standard czystości w odniesieniu do krajów europejskich. Według statystyk[3] nasze rodzime obiekty plasują się na 4. miejscu z wynikiem 8,65 punktów (w skali 0-10 pkt). Wyprzedzają nas tylko Słowacja uzyskując 8,75 pkt, Bułgaria – 8,70 pkt i Szwajcaria – 8,66 pkt. Polska znajduje się w czołówce, przed takimi krajami, jak:

Austria – 8,60 pkt

Chorwacja – 8,54 pkt

Niemcy – 8,53 pkt

Portugalia – 8,53 pkt

Czechy – 8,52 pkt

Rumunia – 8,52 pkt

Tak dobre wyniki to efekt stale rosnącej świadomości polskiego społeczeństwa – wynikającej między innymi z pracy edukacyjnej wykonywanej przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości – w kwestii dbania o porządek w miejscach użytku publicznego. Dzięki tego typu instytucjom coraz więcej mówi się w naszym kraju o potrzebie podnoszenia kwalifikacji personelu oraz o wykorzystywaniu preparatów odpowiednich dla miejsca, w którym są stosowane. PIGC działa w Polsce od 2000 roku – od tego momentu w kraju zaczęto wprowadzać nowości technologiczne oraz budować obszerną bazę „know-how” w branży utrzymania czystości. Ponadto szkolenia PIGC wzbogaciły rynek pracy o wyspecjalizowaną kadrę zarządzającą – kursy organizowane od 2004 r. ukończyło ponad 6 tysięcy osób, zyskały one tym samym możliwość pełnienia funkcji supervisor’ów w firmach dbających o higienę.

„Hotelarstwo i gastronomia to dwie prężnie rozwijające się dziedziny, w które inwestuje się coraz więcej. Przychody z działalności gastronomicznej w 2015 roku wyniosły ponad 30 milionów zł[4]. Dynamiczny wzrost branży spowodował potrzebę coraz nowszych i bardziej zaawansowanych rozwiązań. Bardzo ważne jest, aby za higienę w hotelach oraz restauracjach odpowiedzialne były tylko przeszkolone osoby, posiadające odpowiednie kwalifikacje. Często właściciele firm dbających o czystość nie zdają sobie sprawy z wagi szkoleń i kursów dla personelu. Konferencje branżowe takie jak OGÓLNOPOLSKIE DNI CZYSTOŚCI 2017 to wydarzenie dla każdego, kto chce zarządzać utrzymaniem czystości w sposób odpowiedzialny, na najwyższym możliwym poziomie” – mówi Jolanta Sergot-Kowalska, ekspert w dziedzinie profesjonalnego utrzymania czystości, biegły sądowy, Dyrektor Cleaning Consulting.

Pod koniec 2015 roku w Polsce było 67 826 placówek gastronomicznych[5]. Dzielą się one następująco:

18 069 restauracji

23 140 barów

4 045 stołówek

22 572 punkty gastronomiczne

Szeroka oferta lokali w naszym kraju przyczyniła się do tego, że ich klienci zwracają uwagę na coraz więcej istotnych czynników podczas wyboru takiego miejsca. Niesmaczne jedzenie to główna przyczyna rezygnacji z danej jadłodajni. Wszystkie aspekty wskazane przez badanych, które przeszkadzają podczas wizyty w restauracji[6]:

Niesmaczne jedzenie – 61%

Brud w lokalu – 55%

Nieświeże składniki – 54%

Nieprzyjemny zapach – 52%

Brudne toalety – 52%

Nieprzyjemna obsługa – 51%

Hałas w lokalu – 44%

Powolna obsługa – 38%

Niekompetentna obsługa – 31%

 Zakaz Palenia – 7%

O tym jak duży jest sektor HoReCa (hotelarski i gastronomiczny) świadczyć może fakt, że pod koniec 2015 roku zatrudniał on ponad 251 tysięcy pracowników, czyli o około 2,5 tysiąca osób więcej niż rok wcześniej[7]. W celu zapewnienia klientom najwyższych standardów, tak rozwinięta gałąź gospodarki potrzebuje specjalistycznych rozwiązań w dziedzinie utrzymania porządku.

Okazją do zapoznania się z kompleksową ofertą produktów, usług i rozwiązań z branży profesjonalnego utrzymania czystości będą konferencje podczas OGÓLNOPOLSKICH DNI CZYSTOŚCI 2017 oraz towarzyszące im ekspozycje. Wydarzenie odbędzie się w dniach 26 – 27 kwietnia w hali EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.

Więcej informacji dostępnych jest pod linkiem: http://dni-czystosci.com.pl

 


[2]Badanie przeprowadzone przez HOTEL INFO na podstawie ponad 2 milionów opinii. Oceny w skali punktowej (od 0 do 10)

[3]Badanie przeprowadzone przez HOTEL INFO na podstawie ponad 2 milionów opinii. Oceny w skali punktowej (od 0 do 10)