Rusza akcja „Pomocne Pudełko”, której celem jest przekazanie ponad 1700 posiłków potrzebującym z trzech miast Polski – Warszawy, Krakowa i Białegostoku. Inicjatorem i organizatorem akcji jest Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego. Do akcji dołączyło 14 firm cateringu dietetycznego.

W świątecznej akcji Delivery Week, festiwalu na wynos organizowanego przez Restaurant Week Polska, bierze udział wiele warszawskich restauracji m.in.: Elixir Dom Wódki, Po Wiśle, Art Sushi czy Brasserie Warszawska.

4 grudnia odbędzie się „Świąteczny Stół Pajacyka”. Tego dnia każdy może pomóc, zamawiając posiłki z restauracji i kawiarni uczestniczących w specjalnej akcji Polskiej Akcji Humanitarnej. Właściciele lokali gastronomicznych przekażą 10% obrotu z tego dnia na rzecz osób potrzebujących wsparcia żywnościowego.

Ruszyła akcja wspierająca gastronomię „Zamównaświęta.pl”. Wszystkie firmy oferujące catering świąteczny i noworoczny mogą bezpłatnie opublikować swoją ofertę w specjalnej bazie, a tym samym dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Sytuacja, w jakiej znalazła się obecnie polska i światowa gastronomia, jest najgorsza od kilkudziesięciu lat. Po wiosennym zamrożeniu branży HoReCa, spadek obrotu sięgnął 70% a jesienią, po chwilowym odbiciu w miesiącach letnich, pikuje on jeszcze intensywniej w dół. Jednak mimo tak trudnych okoliczności i braku odpowiedniego wsparcia od polskiego rządu, przedstawiciele biznesu restauracyjnego nie poddają się, a nawet pozwalają sobie na optymistyczne patrzenie w przyszłość. Wszystkie przykłady przeanalizowane podczas II Konferencji Kryzysowej dla Gastronomii Made For Restaurant 2020 pokazały, że można pokonać kryzys i wyjść z niego obronną ręką. Szczególnie wyraźnie widać to na przykładzie restauracji z Krakowa - Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019 - miasta partnerskiego konferencji.

Druga edycja Delivery Week potrwa do odwołania. W cenie 39 złotych 2-daniowe menu i mnóstwo prezentów od Przyjaciół Festiwalu. Nowością drugiej odsłony Delivery Week są restauracje uczestniczące w Fine Dining Week - za menu zapłacimy jedyne 59 zł. Poradnik Restauratora jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Najpopularniejsze