Zdrowo i kolorowo

Porady

Zdrowo i kolorowo

15 czerwca 2015

Nastał czas sprzyjający zmianom i odnowie po długim okresie stagnacji. Do hoteli i ośrodków SPA przybywają tłumnie goście mający na celu przede wszystkim regenerację organizmu, modelowanie sylwetki oraz odzyskanie zdrowia i kondycji fizycznej, jak i psychicznej. Tym samym, jest to najlepszy okres dla prosperujących ośrodków wypoczynkowych.

Hotele i ośrodki SPA są z założenia nastawione na gości zainteresowanych poprawą zdrowia i kondycji. Odwiedzane są coraz częściej właśnie w okresie wiosennym i wczesnoletnim, kiedy to spada wydolność organizmu i większość z nas odczuwa związane z tym, nieprzyjemne dolegliwości. Oczekiwania gości SPA obejmują więc przede wszystkim kompleksową odnowę całego ciała. Oprócz zabiegów upiększająco-pielęgnacyjnych czy masaży relaksacyjnych, równie ważna jest troska o sferę gastronomiczną. Wiosną i latem goście chętniej zamawiają potrawy lekkie i odświeżające. Sezonowe zmiany w kartach dań to również zmiany w kartach napojów.

Nawodnienie to podstawa

Jak podkreśla Grzegorz Moskal (Coca-Cola HBC Polska), ważnym elementem zdrowego stylu życia jest prawidłowe nawodnienie. Właściciele ośrodków SPA wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, muszą przede wszystkim zapewnić im stały dostęp do czystej, świeżej wody. Zdaniem Grzegorza Moskala, woda powinna towarzyszyć gościom przez cały dzień – podczas konferencji, w lobby do kawy, w SPA&Wellness, na basenie, na tarasie czy w pokoju. – Coca-Cola HBC Polska ma w swej ofercie popularną Kroplę Beskidu, która od kwietnia jest dostępna w nowym, jeszcze bardziej ekologicznym opakowaniu – dodaje. Wodę powinno się proponować gościom już na samym początku pobytu, zarówno osobiście, np. w czasie oczekiwania na zakwaterowanie, lecz także pośrednio – poprzez pozostawienie w lodówce w każdym pokoju. Katarzyna Glibowska, brand & communications manager marki Kinga Pienińska, podkreśla, że goście restauracji i hoteli oczekują produktów najwyższej jakości, oryginalnych, wyjątkowych, autentycznych, a przy tym o ciekawym pochodzeniu, posiadających jakieś specyficzne bądź charakterystyczne cechy. – Woda, a zwłaszcza woda mineralna, przenikając przez pierwotnie czyste warstwy geologiczne zyskuje swoje niepowtarzalne walory zdrowotne i smakowe. Różne w zależności od budowy geologicznej regionu, z którego pochodzi. To jedyny „napój” na naszej planecie, w którego powstawanie człowiek nie ingeruje – podkreśla K. Glibowska. Ponadto, co się tyczy gości korzystających z siłowni, dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie tuż przy wejściu do sali fitness dystrybutora wody źródlanej. Urządzenia te, wygodne i wielofunkcyjne, umożliwiają szybkie zaspokojenie pragnienia, a w konsekwencji zachęcają do dłuższych wizyt na siłowni. Samoobsługowe urządzenia z wodą, choć są bardzo praktyczne, niekoniecznie zaspokoją jednak najbardziej wymagających klientów. Coca-Cola HBC Polska amatorom sportu od lat proponuje więc napoje izotoniczne Powerade. Dostępne są one w czterech wariantach smakowych. Ich niewątpliwą zaletą jest, że pozwalają przez dłuższy czas utrzymać optymalną wydolność organizmu podczas wysiłku fizycznego. W trosce o dobre samopoczucie ćwiczących hotelarze niewątpliwie powinni umieścić napoje izotoniczne na liście napojów dostępnych w barze czy hotelowym sklepie. Jak wynika z badań ekspertów i statystyk, drugim (po wodzie) najczęściej spożywanym napojem w Polsce jest herbata. Statystyczny Polak wypija co najmniej jedną filiżankę dziennie. Od kilku lat można zaobserwować na naszym rynku wyraźny wzrost zainteresowania herbatami orientalnymi. Popularnością cieszą się zwłaszcza te o niebanalnych połączeniach smakowych.

Kolorowe wariacje na wiosnę

Wychodząc z założenia, że goście ośrodków SPA przeglądają karty napojów w poszukiwaniu niekonwencjonalnych nowości, nie należy zapominać o amatorach propozycji bardziej tradycyjnych. Na czele listy znajdują się oczywiście soki oraz napoje. Są one produkowane z myślą o ludziach chcących zadbać zarówno o swoje zdrowie, jak i dobre samopoczucie. Jedną z propozycji mogą być produkty Cappy. Soki te są idealne do śniadania. Oferta Cappy  obejmuje również nektary oraz napoje owocowe w różnych wariacjach smakowych. – Na różne okazje w ciągu dnia proponujemy ponadto soki w szklanym opakowaniu – dodaje G. Moskal. Soki oraz nektary zajmują więc obowiązkowe miejsce na liście napojów w hotelach SPA. Obok nich powinno się znaleźć miejsce także dla orzeźwiających napojów gazowanych. Zdaniem Grzegorza Moskala popularna coca-cola, czy sprite najlepiej smakują do posiłku, a przy tym są niezastąpione podczas wieczornych spotkań przy barze. Marka dba również o klientów liczących kalorie, oferując ich odpowiedniki: coca–colę zero oraz sprite’a ze stewią. Gama możliwości jest przeogromna. Właściciele ośrodków wypoczynkowych, serwując gościom napoje, powinni uwzględnić różnorodność preferencji. W kartach menu powinno się znaleźć miejsce zarówno dla sezonowych nowości , jak i dla ich „stałych bywalców”. Najważniejsze Jest zadowolenie odwiedzających. Tak więc – na zdrowie!

Aleksandra Kubińska