Artykuly | Poradnik Restauratora

Opiniotwórczy branżowy miesięcznik ogólnopolski dla właścicieli i szefów kuchni lokali gastronomicznych –  nieprzerwanie 20 rok na rynku

Andrzej Bryk: Jakość to czystość, a czystość to jakość

9 listopada 2018

Praca w gastronomii jest pracą techniczną, która zawiera elementy procesów myślowych, ale głównie polega na wypracowanych schematach i zasadach.

przeczytaj całość

Michał Suchanowski: Własny biznes, własny lokal...

18 września 2018

To marzenie wielu osób. Niestety bardzo często okazuje się, że nasze oczekiwania mają się nijak do rzeczywistości. To co zaplanowaliśmy pęka jak bańka mydlana, czujemy, że spadamy w dół i nie wiemy, co poszło nie tak. Trudno nam znaleźć odpowiedź, gdyż jesteśmy przekonani o tym, że miejsce, które stworzyliśmy jest idealne i powinno przynosić zyski.

przeczytaj całość

W barze jak w aptece – czysto i dokładnie

12 czerwca 2018

Dotychczas pisałem o zasadach przy stole, o marketingu, o zachowaniu na sali. Najwyższy czas na działania również na sali, ale za kontuarem, bo przechodzimy za bar. Jak powinna wyglądać prawidłowa obsługa? Jak powinien być zorganizowany bar? Czy wszędzie potrzebna jest mnogość butelek, szeroki asortyment cocktaili?

przeczytaj całość

Modne słowa a nowoczesna kuchnia

13 maja 2018

Food paring, food cost, monodesery. Pojawiają się co chwila nowe, modne słowa. Większość z nas natychmiast je podchwytuje, każdy chce być nowoczesnym. Mało kto zastanawia się, czy aby na pewno dana moda jest poprawna i skąd się wzięła. Pozwolę sobie wrócić do początku, czyli powiedzieć, jak łączyć produkty, jakich błędów nie popełniać…

przeczytaj całość

Z szacunkiem do wina

13 kwietnia 2018

Słyszałem i czytałem mnóstwo informacji na temat serwisu wina. Ponoć można otworzyć butelkę na kilka sposobów. Jest jednak jeden sposób podstawowy, elegancki, od którego serwis się rozpoczyna. Wywodzi się on z dworów, w których występuje służba, a kamerdynerzy pracują w stylu angielskim, czyli z użyciem wózków serwisowych.

przeczytaj całość

Od kelnera do managera

17 marca 2018

Praca w restauracji jest szkołą życia, w której sztuka przetrwania dla wielu jest nieosiągalna. A jedną z najtrudniejszych ról w tej sztuce jest rola kelnera: praca za trzech i stosunkowo niskie zarobki. Z drugiej strony – „kelner” to brzmi dumnie, bo świadczy o determinacji, talencie i doskonałej umiejętności nawiązywania kontaktów.

przeczytaj całość

Najczęstsze błędy w podawaniu kawy i herbaty

13 marca 2018

Kawa kojarzy się nam zwyczajowo z kulturą włoską, piękną, słoneczną i pełną temperamentu niczym małe espresso, Italią. Większość osób powie, iż tam też powinniśmy szukać zasad podawania trunku. Czy aby na pewno? Odpowiedź brzmi tak, lecz nie możemy zapomnieć o klasycznych zasadach podawania napojów ciepłych.

przeczytaj całość

Serwowanie potraw

13 lutego 2018

Poprawny serwis wpływa pozytywnie na sprzedaż. Zasady nakrywania, obsługi gościa w restauracji to przemyślany, modyfikowany przez lata proces. Wszystkie czynności w tym cyklu zostały przemyślane w taki sposób, aby goście w lokalu czuli się dobrze.

przeczytaj całość

Jak cię widzą, czyli dress code w pracy

10 stycznia 2018

Czy do pracy możemy ubierać, co chcemy? Czy w dobie nowoczesności powinniśmy odchodzić od klasycznych zasad? Od strony marketingu – jest to dobre rozwiązanie. Jest jednak jeszcze jeden element układanki, to powiedzenie: „jak Cię widzą, tak Cię piszą”, a od tego właśnie niejednokrotnie uzależniona jest sprzedaż.

przeczytaj całość

Kolejność serwisu ma znaczenie… historyczne

10 grudnia 2017

Dlaczego wizyta w restauracji ma stricte ustaloną kolejność i nie powinno się jej zmieniać? Skąd się wzięła i dlaczego tak ważne są role aperitifu, dania głównego czy deseru?

przeczytaj całość

Strony

Wydawca

ZDKP

Nasze tytuły

Partnerzy

Wydawca

Biuro Promocji i Reklamy "Generalczyk" sp.j.

ul. Szczęsna 10
60-587 Poznań
tel./fax (61) 852 08 94
email: redakcja@poradnikhandlowca.com.pl

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Michał Bobrowski

tel. (61) 850 19 33
michalb@poradnikhandlowca.com.pl

Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu

Anita Kubiak

tel. (61) 851 37 08
anitak@poradnikrestauratora.com.pl