Newsy

Poradnik Restauratora numerem 1

14 kwietnia 2009

W styczniu 2009 roku Instytut Badawczy PBS DGA Sp. z o.o. przeprowadził badanie czytelnictwa czołowych tytułów prasy gastronomicznej w Polsce. Przedsięwzięcie miało na celu ukazanie aktualnej sytuacji pism skierowanych do branży HoReCa oraz wyłonienie lidera prasy gastronomicznej.

Metodologia badania

Badania przeprowadzono na próbie losowej 600 wywiadów w całej Polsce w miastach powyżej 100 tyś. mieszkańców. Zastosowano metodę CATI. Badanie zostało zrealizowane w zróżnicowanych typach placówek gastronomicznych, mianowicie: restauracje poza hotelem, restauracje hotelowe, bary, puby, kawiarnie poza hotelem oraz kawiarnie hotelowe. Na pytania odpowiadali kierownicy (managerowie) – 53,7%, właściciele – 32,7% oraz szefowie kuchni-13,7%.

Strategiczne wyniki

Prasa branżowa dla gastronomii od wielu lat jest cennym źródłem fachowych informacji, co potwierdziło 31% respondentów. Badania wyłoniły niekwestionowanego lidera wśród pism gastronomicznych. Z dumą pragniemy poinformować, że „Poradnik Restauratora” uplasował się na pierwszym miejscu zarówno pod względem dotarcia (45%), jak i czytelnictwa (44%). Co więcej 34% respondentów otrzymujących prasę branżową korzysta tylko i wyłącznie z „Poradnika Restauratora” w swojej pracy zawodowej.

Przedstawiamy Państwu kluczowe wyniki badań prasy gastronomicznej w Polsce. Mamy nadzieję, że niniejsza prezentacja pomoże Państwu dokonać wyboru odpowiedniego nośnika dla Państwa reklam i informacji handlowych.

Dziękujemy Czytelnikom, którzy wzięli udział w omawianych badaniach. Państwa opinie odgrywają istotną rolę w podnoszeniu wartości prasy branżowej dla gastronomii w Polsce.